معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تماشاخانه پروفسور کامیابی در بیرجند تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛زمزم معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:در راستای بهره‌مندی بیشتر هنرمندان از فضاهای فرهنگی،سالن گلبانگ شهرستان بیرجند در حال بهسازی و مرمت است که پس از پایان پروژه سِن آن بزرگ‌تر شده و دکوراسیون داخلی و نمای آن تغییر می‌کند.

وی افزود:برای سالن گلبانگ یک اتاق گریم مستقل ساخته می‌شود که در برگزاری تئاترها و نمایش‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زمزم با اشاره به اینکه بازسازی سالن گلبانگ تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد،گفت:یک پلاتو (تماشاخانه) به نام پروفسور کامیانی مسک در بیرجند در حال تجهیز و تکمیل است که از آن برای تمرین و اجرای نمایش استفاده خواهد شد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه نیز یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد،افزود:توزیع مناسب فضاهای هنری در کل استان یکی از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از این‌ رو در تمام شهرستان‌های استان مجتمع فرهنگی و هنری به همراه سالن نمایش یا ساخته‌شده یا در حال احداث است.

وی بیان کرد:از تمامی فضاهای فرهنگی و هنری شهرستان‌های خراسان جنوبی بازدید خواهیم داشت و یک نیازسنجی دقیق از تجهیزات آن صورت خواهد گرفت.

زمزم با بیان اینکه در شهرستان درمیان یک‌ خانه فرهنگ داریم،اظهار کرد: متأسفانه در این شهرستان سالن اجرای نمایش وجود ندارد که البته ساخت آن در برنامه پیش بینی شده است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد:در شهرستان سرایان فاز یک مجتمع فرهنگی و هنری شامل بخش اداری، آموزشی و نگارخانه به اتمام رسیده و سالن اجرای نمایش آن در دست احداث است که امیدواریم به‌ زودی به پایان برسد.

وی گفت:در شهرستان بشرویه و خوسف نیز وضعیت فضاهای هنری به همین‌گونه است و در آینده سالن اجرای نمایش مجتمع فرهنگی و هنری آن تکمیل خواهد شد.

زمزم یادآور شد:در شهرستان فردوس یک مجتمع فرهنگی و هنری کامل و در طبس و نهبندان نیز یک سالن اجرای نمایش و فیلم داریم.

منبع:مهر

انتهای پیام/غ

تماشاخانه پروفسور کامیابی تا یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار