مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، ظرفیت مثال زدنی طبیعی و تاریخی روستا‌های استان را فرصت توسعه گردشگری منطقه دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی و شورا‌های استانداری‌های سراسر کشور گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی و تنوع آداب و رسوم در مناطق روستایی از جلوه‌های بکری برخوردار است، بر همین اساس توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی و توسعه بوم گردی یکی از اهداف اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان به شمار می‌آید.

آبدار در خصوص اقدامات و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با ادارات شهرستان‌ها در تسهیل روند توسعه بوم گردی در آذربایجان شرقی، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان، در تلاش است روند توسعه و پیشرفت بوم گردی را در استان تسریع بخشد و در روستا‌های هدف گردشگری و دارای ارزش تاریخی، بر روی رونق گردشگری و ترویج صنایع دستی در جهت افزایش اشتغال متمرکز شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای این روستا‌ها با همکاری فرمانداری، ادارات میراث فرهنگی و بخشداری‌ها اجرا نماید.

وی اظهار داشت: با قانونمند سازی امور صدور مجوز، زمینه مناسبی را جهت فعالیت مستمر اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌های استان فراهم ساخته ایم و در سه ماه اخیر با صدور ۶۷ مجوز فعالیت اقامتگاه بومگردی در سطح استان، فرصت مناسبی را در توسعه اشتغال روستایی و ارائه خدمات به گردشگران در مناطق روستایی و عشایری ایجاد نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های روستایی در توسعه و تثبیت جایگاه اجتماعی و اقتصادی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: توسعه اقامتگاه‌های طبیعت گردی و بوم گردی در راستای تثبیت جایگاه اجتماعی و اقتصادی روستا‌ها همواره مورد تاکید اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است و باید توجه داشت که هدف از بوم گردی، احیا زندگی روستایی است و این توسعه باید به ارتقا جایگاه اجتماعی روستا بیانجامد و اخلالی در مسائل اجتماعی و فرهنگی روستا به وجود نیاورد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، با اشاره به اینکه هر اقدامی در روستا باید با حفظ و صیانت از بافت روستا صورت گیرد، گفت: هر روستا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و پیش از اقدام برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، باید شرایط محیطی و طبیعی و داشته‌های روستا را به خوبی مورد مطالعه قرار داد.

آبدار در پایان گفت: با تقویت ظرفیت‌های بوم گردی روستا‌ها و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان می‌توان هم حوزه گردشگری روستایی را پایدار ساخت و هم سبب جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر شد. 

 

انتهای پیام/ش

رونق گردشگری و ترویج صنایع دستی جهت افزایش اشتغال جوانان درروستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۷
فاضلاب لیقوان مستقیما به رودخانه اصلی هدایت شده تمام طول مسیر رودخانه در مسیر لیقوان بیرق هروی باسمنج…. بجای آب در رودخانه فاضلاب جاری است