رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : به منظور جلوگیری از شیوع بیماری سالک در مناطق زلزله زده سم پاشی به منظور مقابله با جوندگان ادامه دارد.

سم پاشی علیه جوندگان در مناطق زلزله زدهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه خسرو شهبازی چهارشنبه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیماری حاد پوستی سالک به واسطه نوعی پشه از جوندگانی همچون موش به انسان منتقل می شود.
وی افزود: به منظور مقابله با این بیماری تمامی زمین های کشاورزی و باغات مناطق زلزله زده تاکنون علیه جوندگان سم پاشی شده اند و این سم پاشی ها همچنان ادامه دارد.
شهبازی افزود: در صورت بروز مشاهده افزایش جمعیت موش و سایر جوندگان در باغ ها و مزارع مقابله با آنها به صورت ویژه دنبال می شود.
وی افزود: همچنین علاوه بر سم پاشی علیه جوندگان در مناطق زلزله زده سم پاشی علیه سن گندم نیز انجام شده است که این کار باعث از بین رفته پشه ناقل سالک خواهد شد.
 سمپاشی و جونده کشی در سطح 15 میلیون متر مکعب در هفت شهرستان مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام و از این میزان 9 میلیون متر مکعب سمپاشی و در سطح 6 میلیون متر مکعب نیز جونده کشی با هدف مبارزه با شیوع سالک انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سالک به واسطه نوعی پشه از جوندگانی همچون موش به انسان منتقل می شود

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.