شورای امنیت برای بررسی اوضاع انسانی سوریه و فرآیند سیاسی این کشور تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی اوضاع انسانی سوریه و فرآیند سیاسی این کشور تشکیل جلسه داد. نماینده سوریه در سازمان ملل در این نشست از رویکرد نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه انتقاد کرد.

در این جلسه معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد: ما به آتش بس در جنوب غرب سوریه پایبند هستیم و از روسیه می‌خواهیم که به تنش نظامی در این منطقه پایان دهد.

او افزود: اگر تنش نظامی که بر اثر تحرکات نیرو‌های نظام سوریه با حمایت روسیه آغاز شده ادامه یابد شمار آوارگان در جنوب سوریه به هفتاد هزار تن خواهد رسید!

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد نیز گفت: ما از روسیه می‌خواهیم که در خصوص پایبندی اش به توافق کاهش تنش در جنوب سوریه تضمین بدهد.

او مدعی شد: ما از نظام سوریه و روسیه می‌خواهیم که در خصوص پایبندی شان به فرایند سیاسی جهت حل بحران سوریه تضمین بدهند!

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در این نشست گفت توافق آستانه چهار که ناظر به ایجاد مناطق کاهش تنش است گروه‌های تروریستی را از این توافق مستثنا کرده است، اما دی میستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه این مساله را نادیده می‌گیرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیش از سخنرانی بشار الجعفری در نشست شورای امنیت گفت که عملیات ارتش سوریه در منطقه جنوب باید متوقف شود.

بشار الجعفری همچنین از دخالت آمریکا، فرانسه و انگلیس در جریان تهیه گزارش دبیر کل سازمان ملل در مورد اجرای قطعنامه ۲۱۳۹ انتقاد کرد و گفت این سه کشور تلاش کردند گزارش مذکور ابزاری سیاسی برای فشار بر دولت سوریه شود تا از این طریق سناریو‌های این کشور‌ها برای مداخله در امور داخلی سوریه اجرا شود و منجر به بی‌ثباتی این کشور شود.

بشار الجعفری در مورد حمایت کشور‌های غربی و آمریکا از تروریست‌ها در سوریه نیز گفت: ما از جنگ با تروریسم نیابتی به جنگ با اصل تروریسم رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

نشست شورای امنیت درباره سوریه برگزار شد

برچسب ها: شورای امنیت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار