سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ فرصتی است تا مروری به زندگی شهدای این حادثه تروریستی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  شهید سیدرضا پاک‌نژاد از نمایندگان مجلس اول شورای اسلامی بود که در کنار سیاست و فعالیت‌های انقلابی، به عنوان یک پزشک و نویسنده‌ای پر کار شناخته می‌شد.

شهید سیدرضا پاکنژاد از شهدای حمله تروریستی هفتم تیرماه

 سید عباس پاکنژاد برادر شهیدان پاکنژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با بیان اینکه در زمان شهادت برادرم در عراق در اسارت به سر می‌بردم اظهار کرد: یک روز خواب دیدم که مادرم ناله کنان بر سر می‌زند و اوضاع خانه آشفته است و همه در آنجا جمع شده اند، خیلی نگران شدم و بدلیل اسارت، هیچگونه اطلاعی از خانواده ام نداشتم و نمی‌توانستم از احوال آن‌ها باخبر شوم.

وی افزود: زمانی که ما را به منطقه الانبار منتقل کردند، یکی از برادران کرمانی هم بند وقتی فامیلم را شنید از من پرسید با سید رضا پاکنژاد چه نسبتی داری و من در جوابش گفتم برادرم است، یک لحظه سکوت کرد و ناراحت شد، فهمیدم که اتفاقی افتاده و آنجا بود که متوجه شدم برادرم شهید شده است.

برادران پاک‌نژاد در شهادت هم برادری کردند

نماینده سابق مردم یزد با اشاره به اینکه دعای پدر و مادر همیشه پشت سر شهید پاکنژاد بود اذعان کرد: شهید هر روز پیش از رفتن به سر کار، به دست بوسی پدر و مادر می‌رفت و می‌گفت: بوسیدن دست والدین ثواب دارد.

وی بیان کرد: شهید پاکنژاد در بیست سالگی شبی در خواب دیده بود که در حال خواندن قرآن است، اما در میان آیات قرآن، نام سیدرضا پاکنژاد نوشته شده که این خواب برای یکی از عالمان بزرگ آن زمان نقل شد و در تعبیر آن گفت که او قوانینی به نفع اسلام وضع می‌کند و مرگش  در راه خداست .

سید عباس پاکنژاد ادامه داد: خدمت به دین و علم پزشکی، آمیختن فقه و اخلاق با مسائل پزشکی کار آسانی نیست، ولی این مرد روی عشق و علاقه‌ای که به اسلام و مردم داشت، این برنامه را به خوبی اجرا کرد.

برادران پاک‌نژاد در شهادت هم برادری کردند

وی با بیان اینکه برادرش همه شبانه روز خود را در حال خدمت به مردم بود و به دنبال نام و نشان نبود و هر کاری می‌کرد، تنها برای مردم انجام می‌شد گفت: یکی از موفقیت‌های شهید پاکنژاد این بود که همیشه در کنار علما بود، ایشان در زمان شهید صدوقی همیشه در کنارشان بود.

زبانزد بودن زندگی ساده و بی آلایش شهید پاکنژاد در بین مردم

پاکنژاد برادر شهیدان پاکنژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با بیان اینکه شهید پاکنژاد یک زندگی ساده و بی‌آلایش داشت و آنچه را کسب می‌کرد، در راه مردم هزینه و انفاق می‌کرد، افزود: برادرم هنگام مواجه با بیماران نیازمند از آنها مبلغی نمیگرفت و با انجام درمان رایگان سعی در بهبودی آنها داشت.

برادران پاک‌نژاد در شهادت هم برادری کردند

برادر شهید در پایان گفت: زندگی بزرگانی، چون شهید پاکنژاد باید برای مردم و پزشکان یک سبک و الگو باشد.

شهید سید رضا پاکنژاد از محبوب‌ترین پزشکان یزد بود که در سال ۶۱ در حادثه بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری به همراه شهید بهشتی و یارانش به درجه رفیع شهادت رسید.

بعدعلمی شخصیت شهید پاکنژاد نیاز به شناخت بیشتردر جامعه

فرزند شهید پاکنژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به این که بعد علمی شخصیت شهید مورد کم لطفی قرار گرفته گفت: شهید پاکنژاد تحقیق و پژوهش وسیعی در حوزه‌های مهم و مختلف از جمله دین و مذهب، تغذیه، پوشش و حجاب، تازیخ صدر اسلام، شهرنشینی، پزشکی و اجتماعی داشته که حاصل آن تالیف ۱۱۰ جلد کتاب بوده است.


برادران پاک‌نژاد در شهادت هم برادری کردند
عضو پنجمین دوره شورای شهر همچنین با بیان اینکه شهید پاکنژاد نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته افزود: نقش شهید پاکنژاد در برقراری انقلابی آرام وبدون حادثه، تلفات ودرگیری استان یزد نسبت به سایر شهر‌های کشور ستودنیست.

وی همچنین تصریح کرد: شهید پاکنژاد با عضویت در مجلس شورای اسلامی عامل ارتباطی بین دولت و آیت اله صدوقی در یزد بود و یکی از مبارزات اساسی وی مبارزه با فرقه بهائیت وترویج اسلام و مذهب در جامعه بود.

پاکنژاد با اشاره به شخصیت برجسته و محبوب شهید از لحاظ اجتماعی گفت: کمتر کسی در جامعه است با خدمات پدرم به کشور و به خصوص استان یزد آشنا نباشد.

فرزند این شهید بزرگوار همچنین مهمترین ویژگی اخلاقی شهید را دین داری و تدین و توجه ویژه به اسلام دانستند و عنوان کرد در راس همه‌ی اقدامات و کار‌های شهید توجه به اسلام قرار داشت.

گفتنی است، شهید پاکنژاد در سال ۱۳۰۳ در یزد دیده به جهان گشود و با وجود آنکه حدود ۲۰ سال از کشورش دور بود با شروع جنگ تحمیلی بزرگترین وظیفه خود را حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل دانست و در هفتم تیرماه سال ۶۰ در حزب جمهوری به شهادت رسید.

گزارش از حجت امینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار