مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از سرعت بخشیدن به روند آبیاری با افزایش دبی ورودی شبکه آبپخش خبر داد.

سرعت بخشیدن به روند آبیاری با افزایش دبی ورودی شبکه آبپخشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مهدی موسوی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان آب موجود درکانال اصلی شبکه آب پخش تکافوی آبیاری نخیلات این شبکه تا قبل از برداشت رطب نبوده بنابراین برای تسریع در آبیاری نخیلات سه متر مکعب آب از سد رئیسعلی دلواری با همکاری شرکت آب منطقه‌ای رها سازی و به حجم آب موجود درکانال اصلی شبکه آب پخش تزریق شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری ازشبکه‌های آبیاری وزهکشی استان بوشهر با اشاره به افزایش حجم آب کانال اصلی آب پخش از پنج مترمکعب به هشت مترمکعب بیان داشت: با توجه به قریب الوقوع بودن فصل برداشت رطب به منظور اتمام هرچه سریع‌تر آبیاری نخیلات باقیمانده این شبکه، این شرکت در نظر دارد با تکمیل ظرفیت کانال‌های خمیسی، سه کنار، B. ۹، بنارآزادگان، دشتی اسماعیل خانی در نقاط پایین دست هرچه سریع‌تر آب به نخیلات بالادست یعنی مناطق نایبی، قلایی وبهرام آباد رسیده و دوره آبیاری تابستانه این نخیلات آغاز شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: باتوجه به کمبود بارش وکاهش بی سابقه حجم ذخیره سد رئیسعلی دلواری کشاورزان بایستی با رعایت الگوی مصرف ومشارکت در توزیع عادلانه آب با مامورین توزیع آب اداره آبیاری آب پخش همکاری کنند.

موسوی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اقدام به عملیات گسترده تعمیر ونگهداری شبکه آب پخش به منظور ارتقاء راندمان آبیاری نخیلات کرده است و باتوجه به ضرورت لایروبی کانال‌های درجه یک و دو در شبکه آب پخش با شروع دور جدید آبیاری نخیلات، لایروبی با استفاده از بیل مکانیکی و دستی در کانال‌های چم درواهی، بهداری، چهارده میخی، پل احمد، پاچیتی و کربلایی حسینی، بنارآزادگان، بنارسلیمانی، قلایی، تل‌سبز، گروگزی، خمیسی انجام شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیل مکانیکی در امر لایروبی کانال‌ها فعال بوده و در کانال‌هایی که در روز‌های آتی آب جاری شده و نیاز به عملیات لایروبی دارد در سریع‌ترین زمان ممکن لایروبی می‌شود و کشاورزان عزیز از این جهت دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری وزهکشی استان بوشهر خواستار پرداخت به موقع آب بها از سوی باغداران برای تسریع در روند هرچه بهتر عملیات تعمیر ونگهداری وآبیاری نخیلات شد.

انتهای پیام/م

تسریع در روند آبیاری نخیلات با افزایش دبی ورودی شبکه آب‌پخش

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.