سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور( سیماک) با حضور معاون فن آوری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند   میرزایی، معاون فن آوری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سیماک در بیرجند افتتاح کارگاه آموزشی این سامانه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی 21 مین استانی است که این کارگاه در آن افتتاح می شود، گفت: مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی دو بخش زیرساختی این طرح است.

میرزایی با بیان اینکه مرحله اول اجرای این سامانه برگزاری کارگاه آموزشی برای دستگاه های مرتبط با ملک است، افزود: این کارگاه آموزشی با 500 میلیون تومان در استان تجهیز و آماده سازی شد .

وی گفت: این طرح با همکاری یک شرکت دانش بنیان طراحی و انجام شد و برای هر پرونده ملکی تنها یک پرونده مشترک تهیه و اطلاعات آن در شبکه ملی اطلاعات به اشتراک گذاشته خواهد شد.

معاون فن آوری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران لازمه اجرای این طرح را همکاری و آموزش 28 دستگاه مرتبط باحوزه املاک و همچنین شهرداریها و دهیاری ها دانست و افزود: کاهش موازی کاری در بین دستگاه های حوزه ملک، قابل ردیابی بودن مراحل انجام پرونده در هر مکان، شفاف سازی در مراحل تشکیل پرونده و تحقق دولت الکترونیک در حوزه ملک از مزیت های این طرح است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی پیش بینی کرد: طرح سیماک تا 9 ماه آینده در استان به بهره برداری برسد.

الهامی گفت: از امروز همزمان با افتتاح سامانه سیماک در استان، کارشناسان شرکت راه انداز این سامانه، کارشناسان پست را آموزش می دهند که پس از آن آموزش کارشناسان دستگاه های مربوطه و نیز جمع آوری داده ها و اطلاعات از نهادهای حرفه ای زیربط انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این مراسم یکپارچه کردن اطلاعات را شاخصه مهم این طرح دانست و گفت: دسترسی به اطلاعات صحیح در معاملات و همچنین صدور پروانه ساخت در کمترین زمان ممکن از مزیتهای این طرح است.

علوی مقدم در نظر گرفتن بخشهای مالی در این پروژه ، همسان سازی دستگاه های مرتبط با ملک و ابلاغ دقیق ضمانت های قانونی اجرای این طرح را از عوامل موفقیت این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در بیرجند افتتاح شد

 

برچسب ها: افتتاح ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.