رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با ساخت 54 واحد صنایع تبدیلی در استان سمنان 1200 شغل ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت: با ساخت 54 واحد صنایع تبدیلی در استان سمنان 1200 شغل ایجاد می شود.

وی افزود: ۵۴واحد صنعت تبدیلی در استان سمنان در حال ساخت هستند که ۱۸ باب از آن‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از آن‌ها باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در سال ۹۶ مجموعاً ۴۳ کیلومتر کانال در سطح استان باهدف جلوگیری از هدر رفت آب، احداث‌شده است.

سید حسن میرعماد گفت: کانال‌های سنتی به دلیل خاکی بودن باعث هدر رفت آب می‌شوند چراکه هم جذب آب در آن‌ها بیشتر است و هم تبخیر به هدر رفت آب کمک می‌کند این در حالی است که کانال‌های بتونی یا لوله‌گذاری در انتقال آب راهکار جلوگیری از هدر رفت آب هستند.

وی اظهار داشت: دیگر اقدام جهاد کشاورزی، خرید ۶۰ کیلومتر لوله انتقال آب بااعتبار دو و نیم میلیارد تومان طی سال گذشته و توزیع آن‌ها در بین کشاورزان و متقاضیان است که این مهم با برنامه‌ریزی مناسب در سال جاری تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام / ق

۶۰ درصد از کانال‌های انتقال آب کشاورزی در استان سمنان سنتی است

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.