مدیر کل دفتر آموزش سازمان محیط زیست در دوره آموزشی آشنایی با مبانی و اصول تغییر نگرش و رفتار کارشناسان با رویکردهای مشارکتی گفت : سازمان محیط زیست با همه توان و اعتبارش بدون مشارکت مردم نمی‌تواند حفاظت را انجام دهد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛  موسوی مدیر کل دفتر آموزش سازمان محیط زیست  هدف از برگزاری این دوره آموزشی دو روزه را انتقال تجربه و تدوین بر نامه‌های مشترک برای حفاظت از محیط زیست بیان کرد.

وی افزود: بر نامه‌های جدید صد روزه است و با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و علاقمندان محیط زیست قابل اجراست.

موسوی گفت : در زمستان پارسال صد فعالیت محیط زیستی جدی با مشارکت مردم انجام شد که طرح چالش بی زباله یکی از آن بود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مردم، نمایندگان مجلس، استانداران و هنرمندان در این طرح شرکت کردند.

موسوی گفت : بر اساس آمار‌ها تولید زباله در کشور دو تا سه برابر نرم جهانی است به طوریکه در دنیا سرانه زباله هر نفر ۳۰۰ گرم و در ایران بین ۴۰۰ تا ۹۰۰ گرم است که این حجم زباله آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می کند.

وی اضافه کرد: در بین زباله‌ها، پلاستیک موضوع جدی تری است که در این زمینه برای کاهش مصرف پلاستیک سازمان محیط زیست مصرف بطری آب در این سازمان را ممنوع اعلام کرد.

موسوی گفت : برخی از مردم هم پلاستیک‌های خریدی را که از فروشگاه‌ها میگیرند، چندین بار استفاده می‌کنند.

وی افزود: با مشارکت مردم در فصل زمستان ۵۰۰ محور گردشگری پاکسازی شد.

مدیر کل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست این را هم گفت که این سازمان بر نامه‌های جدی در حوزه آموزش همگانی، آموزش در مدارس و آموزش ضمن خدمت برای کارمندان خود دارد و بسته‌های آموزشی برای علاقمندان تهیه و تنظیم می کند.

پسندیده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت : آموزش و مشارکت لازم و ملزوم هم هستند، آموزش بدون مشارکت و مشارکت بدون آموزش نتیجه‌ای ندارد.

پسندیده اضافه کرد: حفاظت محیط زیست یک وظیفه عمومی است که همه مردم برای نگهداری و بهره برداری صحیح آن باید کوشا باشند.

وی افزود: بحران منابع آبی یکی از موضوعات خاص و مهم استان است ، دشت قزوین هم امروزه به دلیل بهره برداری زیاد از منابع آب‌های زیر زمینی حاصلخیزی خود را از دست داده و برای گذر از این بحران و جلوگیری از بیابانی شدن دشت قزوین بر نامه‌هایی تدوین شده است .

وی اضافه کرد: دشت قزوین یکی از دشت‌های حاصلخیز کشور بود و منابع غذایی استان و کشور را تامین میکرد.

دوره دو روزه آموزشی آشنایی با مبانی و اصول تغییر نگرش و رفتار کارشناسان با رویکردهای مشارکتی با حضور روسای آموزش ادارات کل حفاظت محیط زیست به میزبانی قزوین در حال برگزاری است .
انتهای پیام/

نیاز سازمان حفاظت از محیط زیست به مشارکت مردم

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.