معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:۹۶ درصد محصولات غذایی تولید شده در خراسان جنوبی دارای نشانگر رنگی تغذیه‌ای هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ناصری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:نشانگر رنگی تغذیه ای به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا ماده غذایی مورد نظر خود را براساس الگوی مصرف و یا محدودیتهای مصرفی و مطابق با شرایط سنی و جسمی خود به صورت آگاهانه انتخاب کنند.


وی سلامتی مردم را مهمترین دغدغه مسئولان بهداشتی عنوان کرد و افزود:این نشانگر دارای سه رنگ به صورت چراغ راهنمای تغذیه ای شامل قرمز، نارنجی و سبز است که بر روی بسته بندی محصولات نصب می شود.


ناصری گفت:رنگهای این نشانگر مقدار چربی کل، اسیدهای چرب ترانس، میزان قند و نمک در هر سهم ماده غذایی را نشان می دهد به طوری که رنگ قرمز نشانگر مقدار زیاد، رنگ نارنجی مقدار متوسط و رنگ سبز نشانگر مقدار مطلوب چربی، قند و نمک موجود در مواد غذایی است.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به خانواده ها توصیه کرد برای سلامتی خود هنگام خرید مواد غذایی دقت و توجه بیشتری به نشانگرهای رنگی نصب شده روی محصولات داشته باشند و الگوی مصرف خود را به شیوه مناسب تری انتخاب کنند.

انتهای پیام/غ

محصولات غذایی را بر اساس الگوی مصرف تان انتخاب کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.