دادستان شهرستان بندرماهشهر از آزاد شدن والدین کودکان ماهشهری که فرزندان خود را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند با وثیقه خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مهدی محمدی،دادستان شهرستان بندرماهشهر گفت: پرونده والدین کودک آزار ماهشهری به تناسب جرم، والدین به قرار وثیقه (سند یک باب خانه) آزاد شدند.

وی افزود: صدور نهایی حکم والدین آن ها تا پایان دوره درمان کودکان در مرداد، و اطمینان از سلامت آن ها انجام می شود و کودکان آزار دیده هم اکنون نزد عموی خود که فرد مورد اطمینانی است نگهداری می شوند.

محمدی بیان داشت: در پرونده، حقوق هر 2 طرف باید حفظ و رعایت شود و آزادی نامادری به قید وثیقه که مادر 2 طفل 2 ساله و شیرخوار 6 ماهه است و پدر که تنها تامین کننده درآمد خانواده کم بضاعت است و از این اقدام به شدت ابراز پشیمانی می کند، دور از انصاف نیست.

دادستان شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه ادعای برخی از افراد به ظاهر دلسوز مبنی بر اینکه والدین کودک آزار به سادگی و تنها با فیش حقوقی آزاد شده اند، نشان از بی اطلاعی این افراد از قوانین و حقوق شاکی و متهم است عنوان کرد: قرار تامین فیش حقوقی برای دستگاه قضایی بسیار راحت تر از وثیقه سند خانه است اما هر حکمی به تناسب جرم صادر می شود و حقوق هیچ یک از 2 طرف ضایع نخواهد شد و این ادعا در مورد پرونده کودک آزاری صدق نمی کند.

محمدی با اشاره به حمایت برخی افراد از این کودکان گفت:متاسفانه در روزهای ابتدایی رسانه ای شدن کودک آزاری بندرماهشهر، با احترام به افراد معدودی خیر، برخی افراد با وعده پوچ اعلام حمایت معنوی و مادی کودکان آزاد دیده، فضا را به نفع خود تبلیغاتی کردند، در صورتی که تا به حال غیر از مبلغ 7 میلیون ریال، مبلغ دیگری به حساب این کودکان واریز نشده است.

دادستان شهرستان بندرماهشهر با اشاره به کودک آزاری در کشور نیز بیان داشت:از این قبیل موارد کودک آزاری و یا شرایط سخت خانوادگی برای کودکان در کشور کم نیست اما این مورد در ماهشهر رسانه ای شد.

وی گفت: متاسفانه افراد به جای به راه انداختن فضای تبلیغاتی، اقدامی اساسی برای رفع معضلات اینچنینی که در مواردی مشکلات اقتصادی دلیل اصلی آن است، نمی کنند که دیگر شاهد این وقایع ناگوار نباشیم و اکنون هیچ واکنشی از همان افرادی که در ابتدای این موضوع با در دست داشتن پلاکارد مقابل ساختمان دادگستری ماهشهر تجمع کردند، دیده نمی شود.

چهارم اردیبهشت امسال خبر شکنجه 3 کودک در شهرک طالقانی (کوره) ماهشهر منتشر شد. فاطمه 12 ساله، ام‌البنین 8 ساله و علی‌اکبر 5 ساله سه کودکی بودند که توسط نامادری و پدر خود به شکلی وحشیانه شکنجه می شدند و با گزارش همسایگان نجات پیدا کردند.در ادامه پدر و نامادری دستگیر و روانه زندان شدند و این در حالی بود که 3 فرزند این پدر و نامادری به عمویشان سپرده شد.

انتهای پیام/م

والدین کودک آزار در قبضه قانون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.