وقتی جوانان فوتبالیست کشورمان ستاره‌های پرآوازه‌ای، چون رونالدو را مات می‌کنند، خاک کردن جرثومه‌های بدنام و بی اعتباری، چون ترامپ و بن‌سلمان بسیار آسان‌تر است.

مدلی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «جوان» در یادداشتی از «رسول سنائی راد» نوشت:

تیم ملی فوتبال کشورمان، گرچه از ادامه رقابت در بازی‌های جام‌جهانی بازماند، اما با ارائه سه بازی زیبا، به‌ویژه در بازی آخر در برابر ستاره‌های فوتبال دنیا، نه‌تن‌ها احساس شادی، عزت و رضایت را در مردم خوب ما، بلکه تحسین سایر ملت‌ها را نیز برانگیخت و غیرت و همت ایرانی را به خوبی نمایندگی کرد.

این بازی‌های زیبا را جوانان غیور کشورمان در حالی انجام دادند که تحریم‌های ظالمانه بر بازی‌های تدارکاتی و آمادگی آنان و حتی پاپوش آنان سایه انداخته و سطح آمادگی‌های جسمانی، مقدورات و امکانات آماده‌سازی و تمرین و حتی تجارب حضور در میادین جهانی هیچ تناسبی با رقبای اروپایی آنان نداشت و تنها غیرت ملی، اعتمادبه‌نفس و همت بلند این غیورمردان، تمامی کمبود‌ها و کاستی‌ها را جبران کرد و تماشاچیان و حتی کارشناسان فنی این رشته ورزشی را به تعجب و تحسین وادار ساخت.


بیشتر بخوانید:  الزامات و مأموریت‌های قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادی


این ویژگی‌های ملی‌پوشان کشورمان می‌تواند الگویی برای عبور کشور از شرایط پیش رو باشد که حاصل فشار‌های اقتصادی و جنگ روانی دشمن، برای درهم‌شکستن اراده مردم بزرگ ما در صیانت از مؤلفه‌های اقتدار ملی و تمکین به خواست دشمن به تسلیم و کوتاه آمدن از دستاورد‌های غرورآفرین در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی و نفوذ منطقه‌ای به حساب می‌آید. دشمنان زخم خورده و عصبانی ملت و کشور سربلند ایران با هدف به ستوه آوردن مردم، ایجاد شورش و واداشتن مسئولان به سازش و مذاکره سیاست تشدید فشار و تحریم را در دستور کار خود قرار داده و برخی عناصر سست‌عنصر و ظاهربین و غافل نیز کوتاه آمدن و مذاکره را پیشنهاد داده و نقض عهد و ادبیات تهاجمی و کابویی سران کاخ سفید را به راحتی نادیده می‌گیرند.

حال آنکه امریکا در همراهی با دشمنان منطقه‌ای ما و برای جبران شکست‌های خود در عرصه منطقه‌ای و از دست دادن بازوی نیابتی خویش یعنی تروریسم تکفیری، امروزه به جنگ اقتصادی پرشدت علیه کشورمان رو آورده که خنثی‌سازی آن مستلزم تقویت و به‌کارگیری ویژگی‌هایی از جنس ویژگی‌های تیم فوتبال کشورمان در رزم زیبا در مقابل حریف قدر و متکبرشان است. ویژگی‌هایی چون:

1- باور به وجود رقابت و جنگ بی‌امان و تعیین‌کننده.
2- باور به امکان رقابت و ایستادگی در مقابل حریف و اجتناب از شتابزدگی و دوری از هراس بیجا.
3- همراهی، همکاری، اتحاد و انسجام تیمی در مقابل حریف و دوری از اختلاف و تکروی.
4- به‌کارگیری تعصب و غیرت ملی در برابر حریف مهاجم و قدر.
5- داشتن سناریو و نقشه برای بازی هوشمندانه مقابل حریف سرسخت و مدعی.

حال که دشمن برای درهم شکستن اراده ملی به سازمان‌دهی جنگ پرسرعت اقتصادی برآمده تا با ابزار برجام و تحریم ما را بر سر دوراهی تسلیم یا تحمل تحریم نگه دارد، زمان عبور از تله برجامی و باور به جنگ و رزم بی‌امان برای حفظ عزت و غرور ملی و به‌کارگیری اقتدار و اتحاد ملی برای فائق آمدن بر دشمن غدار فرا رسیده است. حال که دشمن به دنبال فرسایش قدرت و وادارسازی ما به تسلیم است، باید با وحدت و همکاری به مقابله با او برآمد و تمام همت جهادی را برای تأمین اولویت‌های اساسی کشور در داخل به کار بست.

وقتی جوانان فوتبالیست کشورمان ستاره‌های پرآوازه‌ای، چون رونالدو را مات می‌کنند، خاک کردن جرثومه‌های بدنام و بی اعتباری، چون ترامپ و بن‌سلمان بسیار آسان‌تر است.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.