رژیم صهیونیستی از ورود خبرنگار آلبانیایی تبار و مسلمان آسوشیتد پرس به دفتر نخست‌وزیر این رژیم برای پوشش خبری دیدار نتانیاهو و شاهزاده انگلیس جلوگیری کرد.

برخورد جنجال‌برانگیز دفتر نتانیاهو با یک خبرنگار مسلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هاآرتص، رژیم صهیونیستی از ورود خبرنگار آلبانیایی‌ تبار و مسلمان آسوشیتد پرس به دفتر نخست‌وزیر این رژیم برای پوشش خبری دیدار امروز (سه شنبه) میان بنیامین نتانیاهو و شاهزاده ویلیام، نوه ملکه انگلیس، جلوگیری کرد.

مأموران امنیتی دفتر نتانیاهو «نبی گونا»، خبرنگار و تولیدکننده ارشد خبرهای تصویری رویدادهای سرزمین های اشغالی، را به مدت 45 دقیقه در ورودی دفتر نتانیاهو معطل و او را درباره دین و قومیتش سؤال‌پیچ کردند؛ به طوریکه این خبرنگار از پوشش دیدار نتانیاهو و شاهزاده ویلیام باز ماند.

دفتر نتانیاهو پس از این دیدار، اقدام مأموران امنیتی رژیم صهیونیستی را «خطای انسانی» خواند.

گونا یک خبرنگار آلبانیایی تبار اهل کوزوو است که تابعیت آلبانیایی دارد. این خبرنگار بیش از 10 سال است که برای آسوشیتد پرس کار می کند. او سه سال نیز در دفتر خبرگزاری آسوشیتد پرس در قدس شرقی کار کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است مأموران امنیتی دفتر نتانیاهو حتی همکاران نبی گونا که برای پوشش خبری دیدار نتانیاهو و شاهزاده انگلیس حضور داشتند و به آنها اجازه ورود داده شده بود، را نیز درباره این خبرنگار و اینکه آیا او مسلمان است، سؤال پیچ کردند. این در حالی است که گونا پیش از برگزاری این دیدار برای پوشش خبری آن ثبت نام کرده بود و به او اجازه ورود داده شده بود.

لورن ایستون، رئیس بخش روابط رسانه ای آسوشیتد پرس در اعتراض به این اقدام مغرضانه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: آسوشیتد پرس این اقدام آشکار مبتنی بر تبعیض مذهبی و قومیتی در برخورد با خبرنگار اِی پی را تقبیح می کند و از دفتر نخست وزیری (اسرائیل) می خواهد که بی درنگ چنین اقدامات مغرضانه ای را متوقف کند.

انتهای پیام/

ممانعت از ورود خبرنگار مسلمان آسوشیتد پرس به دفتر نتانیاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار