رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی گفت: مطالبات اخیر کسبه از راه های قانونی پیگیری می شود.

مطالبات کسبه ار راه های قانونی پیگیری می شود

صادق فیض آبادی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درمورد اعتراض گروهی ناشناس در محدوده لاله زار،  اظهار کرد: کسبه مطالبات خود را از طریق مسیرهای قانونی پیگیری می کنند، به عبارت دیگر مشکلات صنفی باید از در اصناف و اتاق بازرگانی، مطرح و رسیدگی شود.

وی ادامه داد: نمایندگان حاضر در این بخش می‌توانند نظر کارشناسانه‌ای را به مطالبات آن‌ها دهند و اگر گفته به حقی در این زمینه داشته باشند از طریق ارتباط‌هایی که با مسئولان عالی رتبه دارند می‌توانند خواسته آن‌ها را به سرانجام برسانند.

 رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی افزود: رایزن‌هایی در تمام صنف‌ها تعریف شده که می‌توانند مطابق قانون و پروسه‌های متداول در کمترین زمان چالش را برطرف کنند.

وی تشریح کرد:برای فعالان اقتصادی، ثبات ارزی و به دنبال آن ثبات اقتصادی حائز اهمیت است که در این شرایط می‌توانند امور خود را انجام و به نتیجه برسانند و در غیر این صورت تمام برنامه‌‌ریزی‌های آینده و حتی داشته‌های پیشین آن‌ها به هدر می‌رود.

به گفته این مقام مسئول، متأسفانه در چند سال اخیر به این نیاز اصلی این واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی توجهی نشده و حتی با تصمیم‌های اشتباه، مشکلات پیشین و عدم تعادل و توازن در اقتصاد ، افزایش پیدا کرده است .

تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی بیان کرد: برای ایجاد ثبات اقتصادی در شرایط کنونی باید ثبات ارزی را هر چه زودتر در بازار فراهم کرد یعنی کنترل نرخ ارز می‌تواند تا حد زیادی ثبات اقتصادی حاصل کند اما نباید برای ایجاد این ثبات به اقدام‌های دستوری روی بیاورند بلکه با هدایت صحیح منابع و حذف قوانین زائد این لازمه را بوجود آورند.

وی مطرح کرد: چندی است که نوسان‌های ارزی بیش از گذشته فراز و نشیب‌هایی را در پی داشته است و این موضوع باعث اعتراض صنف‌های مختلف و کسبه بازار شده است. در حوزه الکترونیکی هم به تبع دیگر صنف‌ها مانند طاقه‌فروشان ، کاغذ فروشان و غیره اعتراض‌های مسالمت‌آمیزی برای دستیابی به آرامش بازار و شنیده شدن درخواست‌های آن‌ها بوجود آمد.

فیض آبادی توضیح داد: اکنون تمام بخش‌های جامعه به علت نوسان‌های ارزی دچار مشکلاتی شده است و نبود ارز کافی و تخصیص به موقع آن ، معامله و یا برنامه‌‌ریزی‌های اقشار مختلف را بر هم زده  و تمام بخش‌های مربوط به صنف الکترونیکی با چالش‌های ارزی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار