معاون نخست‌وزیر ایتالیا از آمادگی دولت جدید این کشور برای اقدام در جهت لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه خبر داد.

ایتالیا آماده اقدام برای لغو تحریم‌های ضد روسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر حزب لگا نورد روز گذشته اعلام کرد: دولت جدید ایتالیا آماده است تا گفتگوها درباره لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را عملی نماید.

سالوینی در مصاحبه با شبکه خبری روسیه 24 اعلام کرد دولت جدید ایتالیا که درصدد است تا به وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند، به قدرت رسیده است. سالوینی تحریم‌های علیه روسیه را بی‌فایده خواند و تاکید کرد این تحریم‌ها اثری متفاوت از آنچه مورد نظر است، دارند.

معاون نخست وزیر ایتالیا تاکید کرد: «ما آماده عملی کردن وعده‌های خود هستیم، اما در موضوع تحریم‌های روسیه تقریبا در اروپا تنها و تنها در برابر تمام دنیا هستیم».

بنا بر اعلام این مقام دولت ایتالیا، مسکو، رم و اتحادیه اروپا باید بر سر این موضوعات به بحث پرداخته و مراوده تجاری را با هم شکل دهند و همچنین در زمینه‌های اقتصادی و مبارزه با تروریسم همکاری داشته باشند.

معاون نخست وزیر ایتالیا در این گفتگو افزود موضع کشورش در مسئله مهاجران با نپذیرفتن کشتی با بیش از 600 مهاجر در دریایی مدیترانه اعلام شد.

وی گفت: بویژه این حادثه نشان داد که رم آمادگی نه گفتن در مسائلی که برایش حائز اهمیت است را دارد. سالوینی همچنین تاکید کرد گسترش تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا خیلی شتاب‌زده و پیش از آنکه ایتالیا بتواند موضعی را در این خصوص اتخاذ کند، صورت گرفت. با این حال معاون نخست وزیر ایتالیا از پاسخ به این سوال که آیا رم به دور بعدی تحریم‌های ضد روسی رای خواهد داد یا خیر، خودداری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار