معاون وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: توسعه صنایع پایین دستی صنعت مس، سبب رشد اشتغال و درآمدزایی می شود.

توسعه صنایع پایین دستی، رشد اشتغال صنعت مس را در پی داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه ششمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی و تجهیزات وابسته- کرمان،اظهار کرد: توسعه صنایع پایین دستی، مسیری برای رشد درآمد و اشتغالزایی صنعت مس در کشور است.

به گفته وی، در صنایع پایین دستی تا ۸ برابر بخش بالادستی می توان اشتغال ایجاد کرد.

وی به پروژه ایجاد شهرک مس اشاره کرد و گفت: با همت صندوق بازنشستگی مس و شرکت های مربوطه، برنامه توسعه این صنعت در ۱۸۰۰ هکتار دیده شده است که اشتغال فراگیر و رونق تولید را به همراه خواهد داشت.

کرباسیان همچنین به نقش معادن کوچک در رشد صنایع مس و فولاد اشاره کرد و گفت: به طور حتم توجه به معادن کوچک، بخشی از نیاز به تامین مواد اولیه تولید مس و فولاد را فراهم خواهد کرد.

وی با اعلام رشد 63درصدی تولید کنسانتره مس یادآور شد: صنعت مس در سال گذشته پروژه های متعددی را وارد مدار تولید کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره مسوولیت اجتماعی گفت: شرکت های ملی صنایع مس ایران، گل گهر، ماهان و میدکو در بحث مسئولیت های اجتماعی اقدامات مناسبی داشتند و انتظار می رود با افزایش تولید و سودآوری، دامنه نقش های مسئولیتی خود را گسترش دهند.

وی به جایگاه ششمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی و تجهیزات وابسته کرمان اشاره کرد وافزود: این نمایشگاه می تواند به معرفی توانمندی ها و همچنین ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدن و صنایع معدنی بپردازد.

کرباسیان افزود: به عنوان ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، وظیفه حمایتی از پتانسیل های معدنی استان کرمان را داریم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار