واقفی گفت: در پی آن هستیم تا ۱۵ روز آینده میزان شوری آب در جنوب کشور را تا حد زیادی کاهش دهیم.

شوری آب جنوب کشور تا ۱۵ روز آینده برطرف می‌شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کوشیار اعظم واقفی مدیرکل نظارت و کنترل کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از سامانه پایش لحظه‌ای کیفیت آب آبفای منطقه 2 تهران با اشاره به کیفیت آب، اظهار کرد: استفاده دراز مدت از آب موجب عادت کردن مردم به طعم آب می‌شود که در آن مقداری املاح است و اگر این املاح وجود نداشته باشد، مانند آب مقطر می‌شود که به دلیل تلخی قابل شرب نیست.

مدیرکل نظارت و کنترل کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به پایین بودن میزان املاح در آب تهران، تصریح کرد: آب تهران املاح کمی دارد و در صورت سفر به شهر دیگری متوحه خواهید شد که طعم آب تغییر کرده است اما کیفیت و سلامت نیز مورد تأیید است.

وی با اشاره به تغییر طعم آب در اصفهان بیان کرد: به دلیل مشکل کم آبی در اصفهان بخشی از آب مورد نیاز برای شرب از چاه‌های اطراف تأمین می‌شود که طعم آن با زاینده رود که املاح کمی دارد، متفاوت است.

واقفی با تأکید بر سلامت آب در اصفهان گفت:قبل از ورود آب چاه به مدار توزیع، چندین بار مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا از لحاظ سلامت و بهداشت مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل نظارت و کنترل کیفیت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به شور شدن آب مناطقی از استان خوزستان، اظهار کرد: با پایین آمدن سطح آب رودخانه ها و پیشروی آب دریا به سمت آن، میزان شوری آب افزایش داشته است.

واقفی با اشاره به نبود سیستم آب شیرین‌کن‌ در تصفیه خانه‌های کشور بیان کرد: سیستم‌های تصفیه آب برای حذف کدورت و عوامل بیولوژی بکار می رود و برای املاحی مانند شوری، این سیستم‌ها کاربردی ندارند به همین دلیل برای کاهش شوری آب نیاز به سیستم آب شیرین‌کن است.

وی با اشاره به طرح انتقال آب غدیر بیان کرد: در تلاشیم از ورود آب دریا به رودخانه‌های بهمنشیر و اروند رود جلوگیری کنیم و برای تأمین آب از منابع غدیر بیشتر استفاده کنیم.

واقفی در پایان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در پی آن هستیم تا ۱۵ روز دیگر میزان شوری آب در جنوب کشور را تا حد زیادی کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۴۶ ۰۵ تير ۱۳۹۷
اونخت اگه تا 15 روز دیگه درست نشد چی؟؟؟..........................
آخرین اخبار