مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: ۵۶ درصد جمعیت استان کرمان با تنش آبی مواجه و در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد طاهری مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: وارد تابستان شده ایم و هرچه گرما بیشتر می‌شود مصرف آب نیز افزایش یافته و ما را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان در ۷۱ شهر و ۱۴۷ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هستند که عمده روستا‌های بزرگ و روستا‌هایی که در حاشیه خطوط ما هستند یا تبدیل به شهر شده اند را شامل می‌شوند.

طاهری تصریح کرد: خشکسالی و کم بارانی باعث شده قنوات در مناطق کوهستانی مانند هجدک، جوزم و قنوات حسین آباد کرمان خشک شود و کم بارشی بر عموم سفره‌های آب استان اثر گذاشته و منابع آبی ما کاهش چشمگیری را داشته اند و امسال تابستان بسیار سختی را داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با بیان اینکه به شدت نگران استان و جمعیت آن هستم افزود: سرآسیاب فرسنگی هفت پارچه قنات دارد و با مالکان این منطقه مذاکره کردیم تا آب را برای شرب منتقل و استفاده کنیم و برای پروژه اعتبار گرفتیم، اما چند نفر که منافع دارند و مالک نیستند، اجازه نمی‌دهند آب منتقل شود.

وی افزود: در استان کرمان و استان‌هایی مانند ما باید سازگاری با کم آبی را دنبال کنیم، زیرا از سال ۷۶ بارندگی‌های قابل توجهی نداشته ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان تاکید کرد: ۵۶ درصد جمعیت استان کرمان با تنش آبی مواجه و در وضعیت قرمز قرار دارند و اگر مردم به کمک ما نیایند، کرمان و زرند جیره بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دهج و جوزم در شهربابک، هجدک راور، جبالبارز و زهکلوت در رودبار در شرایط حاد و جیره بندی هستند تصریح کرد: مردم و دستگاه‌های اجرایی باید در صرفه جویی و همراهی با ما نهایت تلاش را داشته باشند.
انتهای پیام/ی

جیره بندی آب در برخی مناطق استان کرمان

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار