محمود حکیمی از تلاش برای انتشار کتابی با عنوان «بازگشت به توحید راستین» خبر داد.

بازگشت به توحید راستین جدیدترین کتاب محمود حکیمی/ شهید ایت الله مرتضی مطهری مشوقم در نگارش داستان های دینی بودمحمود حکیمی نویسنده، در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: من از سال ۱۳۴۷ تا تیرماه ۱۳۹۷ در مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام» مقاله و داستان می‌نویسم. از سال ۵۲ داستان‌های دینی را در این مجله به چاپ می‌رسانم و هنگامی که داستان‌ها در ۱۵ تا ۲۰ شماره این مجله منتشر شود، داستان هایم را در قالب کتاب چاپ میکنم. در همین ارتباط، آخرین کتابی که نوشتم «بازگشت به توحید راستین» نام دارد. برای انتشار این کتاب با انتشارات کتاب نفیس صحبت کردم، اما هنوز قراردادی امضا نشده است.

وی افزود: هم اکنون ۹ شماره از داستانم با عنوان پیام صحیفه در مجله درس‌هایی از مکتب اسلام چاپ شده است. دیروز شماره دهم این داستان را نوشتم. پس از اتمام آن، این بخش داستان را به مجله برای انتشار می سپارم. زمانی که تعداد داستان‌های «پیام صحیفه» در این مجله به ۱۵ برسد، داستان‌ها را در قالب کتاب منتشر می کنم.

این نویسنده درباره مشوقان خود برای نگارش داستان‌های دینی بیان کرد: قبل از انقلاب و پس از آن افرادی بودند که مرا برای نگارش داستان‌های دینی تشویق می کردند؛ از جمله این افراد که مرا در این راه بسیار تشویق می کرد شهید آیت الله مرتضی مطهری بود. وی در مجله مکتب اسلامی مقاله می‌نوشت و همیشه مرا که می دید به نگارش داستان‌های دینی تشویق می کرد.

حکیمی با اشاره به مشوق‌های دیگرش در زمینه نگارش داستان‌های دینی اظهار کرد: یکی دیگر از کسانی که مرا در زمینه نگارش داستان‌های دینی تشویق می‌کرد، علامه محمد تقی جعفری بود. من در خدمت ایشان درس خواندم. آیت الله جعفری سبحانی هم که درس‌هایی از مکتب اسلام را تدریس میکند و رئیس دانشگاه امام صادق قم است، در یک سخنرانی به طور مفصل درباره نتیجه داستان هایم صحبت کرد. وی یکی دیگر از مشوقان من در زمینه نگارش داستان‌های دینی است.

انتهای پیام/

چه کسانی حکیمی را برای نگارش داستان مذهبی ترغیب کردند؟

 

برچسب ها: تازه های نشر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار