مدیرکل شکبه پایش هواشناسی تأکید کرد:شالیکاران در صورت رویت نشانه‌هایی از کرم ساقه خوار سریع اقدام به سم پاشی نکنند و پس از مشاوره با کارشناسان وزارت جهاد این کار را انجام دهند.

شالیکاران در صورت رویت نشانه‌هایی از کرم ساقه‌خوار اقدام به سم پاشی نکنندمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین هشدارهای هواشناسی به کشاورزان اظهار کرد: طی چند روز آینده در اغلب مناطق کشور پدیده خاصی را نخواهیم داشت، ضمن آنکه روند افزایش دما در مناطق مرکزی و غرب ادامه دارد.

وی افزود: این روزها روند افزایش دما برای شالیکاران بزرگترین شانس است چرا که با توجه به آفتابی بودن آسمان مناطق شمالی سرعت شیوع کرم ساقه خوار و سایر آفات برنج کاهش می‌یابد.

حقیقت ادامه داد: شالیکاران در صورت رویت نشانه‌هایی از کرم ساقه خوار سریع اقدام به سم پاشی نکنند و پس از مشاوره با کارشناسان وزارت جهاد این کار را انجام دهند.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به گلخانه داران و دامداران گفت: با توجه به روند افزایش دما گلخانه داران و دامداران تهویه مناسب در گلخانه‌ها و آغول‌های خود را فراهم سازند  چرا که این پدیده در شیردهی گاوها و کشت محصولات تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه این روزها زمان مناسبی برای کشت ذرت علوفه‌ای در گلخانه‌هاست، بیان کرد: کشاورزان استان‌های مرکزی، اصفهان و یزد به دنبال روند افزایش دما توصیه می‌شود که دور آبیاری سبزی و صیفی خود را کوتاه کنند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی در پایان تصریح کرد: پسته‌کاران در باغات خود برای مغز پیدا کردن محصول خود در ساعات خشکی می‌توانند از ترکیبات نیترات ،کلسیم و پتاسیم استفاده کنند.

انتهای پیام/

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار