مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: شاخص های مناسب‌سازی فضای اداری تنها در ۱۰ درصد ادارات استان محقق شده است.

هیچ دستگاهی به طور کامل مناسب سازی فضای اداره را انجام نداده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه امروز(۴ تیر) در شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه اظهار داشت: بهزیستی دستگاه متولی نظارت بر حُسن انجام مناسب سازی توسط دستگاه های اجرایی و فضای شهری برای معلولان و جانبازان است.

وی با اشاره به ارزیابی شاخص های عمومی دستگاه های اداری در مناسب سازی در جشنواره شهید رجایی، اضافه کرد: سال گذشته نمره دستگاه در این راستا با ۲۰ امتیاز محاسبه می شد که امسال به ۳۰ امتیاز افزایش یافته است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، فضای اداری ۵۸ دستگاه مشمول جشنواره شهید رجایی و ۵۳۴ ساختمان توسط کارشناسان بهزیستی بر اساس شاخص های مناسب سازی مورد ارزیابی قرار گرفت که مشخص شد تنها ۱۰ درصد دستگاه ها شاخص های مناسب سازی را رعایت کرده اند و هیچ دستگاهی نیز به طور کامل مناسب سازی در آن انجام نگرفته است.

دکتر قادری با اشاره به مصوبه ستاد مناسب سازی استان مبنی بر اینکه اعتبارات عمرانی تجهیز و تعمیر در دستگاه های اجرایی با اولویت مناسب سازی باشد، گفت: اجرایی شدن این مصوبه می تواند بخشی از مشکلات موجود را کاهش دهد.

این مسئول از وجود ۲۰۰ هزار نفر معلول ،جانباز، سالمند و بیمار در استان کرمانشاه خبر داد که نیازمند دریافت خدمات مناسب سازی از طریق فضاهای شهری، پارک ها و دستگاه های اجرایی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به بازسازی ادارات مناطق زلزله زده اشاره کرد و خواستار انجام مناسب سازی در طراحی نقشه ساختمان های جدید اداری، امکان عمومی و تجاری این مناطق برای تسهیل در تردد رفت و آمد معلولان شد.

وی همچنین خواستار اجرایی شدن مصوبه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان مبنی بر مناسب سازی بیمارستان ها، مراکز درمانی و ساختمان های پزشکان شد.

مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: با توجه به تأکیدات لازم در خصوص فضاسازی محیطی و شهری برای معلولان و جانبازان به دستگاه ها، متاسفانه اقداماتی در بهبود این فرایند صورت نگرفته و علاوه بر این دقت کافی در احداث ساختمان های جدید صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: آیتم های مناسب سازی که هزینه های کمتری دارد در اولویت دستگاه ها باشد و کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست و با محوریت بهزیستی این اولویت ها دسته بندی شود.

این مسئول بر بازنگری مصوبات قبلی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی تأکید کرد و گفت: برنامه های امسال نیز دسته بندی و مشخص شود.

 طبق تصویب قانون جامع معلولان تمام دستگاه های اجرایی، دولتی، غیر دولتی الزام به رعایت شاخص های مناسب سازی برای تسهیل در تردد معلولان هستند.

انتهای پیام/ز

تمام دستگاه های اجرایی، دولتی، غیر دولتی باید  مناسب سازی برای تسهیل در تردد معلولان انجام دهند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.