شهردار تهران با اشاره به تولید ۱۴۷ هزار تن پسماند در شهر تهران گفت: ورود شیرابه پسماند‌ها به سفره‌های زیرزمینی، آب‌ها را آلوده می‌کند.

لازمه ساخت شهر ایجاد اعتماد در مردم است/ شیرابه پسماند‌های تهرانی‌ها موجب آلودگی آب‌ها می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی افشانی شهردار تهران در دومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران كه عصر امروز در برج میلاد برگزار شد، گفت: مهمترین سرمایه هر سازمان هر كشوری منابع انسانی سالم و كارآمد آن است.

شهردار تهران با بیان اینكه فلسفه ایجاد شهرداری‌ها جهت پاسخگویی به نیاز مردم است، گفت: سازمان‌ها بر اساس نیاز مردم تعریف شده‌اند و متناسب با این نیازها نیروها در سازمان‌ها مستقل شده‌اند.

وی تصریح كرد: مهم‌ترین وظیفه ما ایجاد رضایتمندی به شهروندان است و من در برنامه خود اعلام كرده‌ام كه حول دو محور ارتقاء كیفیت زندگی مردم و ایجاد رضایتمندی برای شهروندان فعالیت خواهم كرد.

وی با تأكید بر اینكه رضایت مردم قابل اندازه‌گیری است، اظهار كرد: مردم انتظار دارند در مقابل خدماتی كه دریافت می‌كنند به همان نسبت هزینه دهند و اگر میزان هزینه و خدمات تناسب نداشته باشد، اعتماد مردم سلب می‌شود.

وی افزود: لازمه ساخت شهر ایجاد اعتماد در مردم است و مردم هم باید برای اداره شهر كمك كنند. مردم زمانی به شهرداری اعتماد می‌كنند كه ببینند منابعی كه در دست شهرداری دارند به درستی هزینه می‌شود و حیف و میل نمی‌شود.

وی تصریح كرد: هركس كه  مردم را محكوم می كند، می‌خواهد خود را تبرئه كند. قضاوت عمومی مردم را باید جدی گرفت.

افشانی با تأكید بر اینكه اولین قدم ما در شهرداری این است كه اعتبار آن را بالا ببریم، اظهار كرد: جمع زیادی از كسانی كه در شهرداری تهران هستند انسان‌های شریفی هستند كه به خاطر تخلف چند نفر به ناحق قضاوت می‌شوند.

شهردار با تأكید بر ضرورت توجه به نظافت و تمیزی شهر،‌ اظهار كرد: از 147 هزار تن پسماند تهران، 9 هزار تن آن می‌سوزد و انرژی تولید می‌كند.

افشانی با بیان اینكه پسماند ثروت گران‌بهایی است، خاطرنشان كرد: سرازیر شدن شیرابه پسماند‌ها به سفره‌های زیرزمینی آنها را آلوده می‌كند و در آینده مردم را دچار بیماری می‌كند.

افشانی تصریح کرد: کسانی که برای ناامیدی مردم قدم برمی‌دارند خائن هستند.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد در شهرداری تهران تاکید کرد: با خود و خدای خود عهد ببندیم که در راه مبارزه با فساد حرکت کنیم.

افشانی خاطر نشان کرد: با همه علاقه‌ای که به همه کارکنان شهرداری دارم، شک نکنید که اگر متوجه شوم مدیری و یا زیردستان او دچار مشکل شده‌اند حتی یک ساعت هم درنگ نکرده و با آنها برخورد می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه مردم هر روز ما را قضاوت می‌کنند، اظهار کرد: برخی افراد فکر می‌کنند که برای کسب رضایت مردم حتما باید حرف‌های درشت درشت بزنند، در حالیکه همین نظافت و تمیزی درست شهر مردم را راضی می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم بیش از ۳۰ سال است که شاهد وضعیت نادرست نظافت شهر هستند، ادامه داد: ما تاکنون نتوانستیم برای آن فکری مناسبی کنیم و علاوه بر اینکه زباله‌ها به عنوان یک ثروت گرانبها هدر می‌روند، محیط زیست و زمین‌های ارزشمند که محل دفع پسماند و شیرابه هست را هم نابود می‌کنند.

افشانی تبدیل تهران به شهر زیست پذیر را یکی از اولویت‌های شهرداری برشمرد و گفت: در نظر داریم پایتخت را با شاخص‌هایی همچون ایمنی، پاکی، سرزندگی، افزایش حس تعلق اجتماعی، توجه به تنوع فرهنگی و توسعه حمل و نقل عمومی و ... به شهری زیست پذیر کنیم.

وی با با اشاره به ضرورت پیاده کردن شعار محله محوری بیان کرد: باید با تلاش تمامی شهرداران نواحی و مناطق این شاخص‌ها را در شهر محقق کرد و دقت داشته باشیم که اگر مردم مشارکت نکنند امکان ندارد شهر به صورت واقعی توسعه پیدا کند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه حاکمیت قانون یکی از اصول مدیریت شهر در این دوره از مدیریت شهری است، اظهار کرد: تا امروز هر کجا کار کردم، بر اساس سه اصل قانونمداری، رعایت حقوق انسان‌ها و تعامل بدون تحلیل است عمل کرده ام.

افشانی با تاکید بر اینکه من برای شش ماه و یا یک سال مدیریت به شهرداری نیامدم، گفت: من برای سه سال و یا هفت سال مدیریت در پایتخت برنامه دارم، و در دوره مدیریتم معتقدم که باید تمام مدیران از بدنه انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در دوران مدیریت من سهم زنان در مشاغل مدیریتی متناسب با تعداد و حجم‌شان در شهرداری خواهد بود، تاکید کرد: هیچ معاونی از بیرون از شهرداری انتخاب نمی‌شود، مگر اینکه پیشنهاد و ایده خاصی داشته باشد و تیم من نیز در حال بازنشسته شدن است و پست‌ها به نسل جوان واگذار می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه من به اعضای شورای شهر اعلام کرده ام که ما ۲۲ نفر هستیم و باید همدل و هم زبان قدم برداریم، خاطرنشان کرد: امروز شهرداری تهران بدهی‌های زیادی دارد و نیروی انسانی زیادی هم دارد، اما ما معتقدم آن چیزی که بیمار را از پا در می‌آورد، ناامیدی است و ما با امیدواری و تلاش می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

افشانی با بیان اینکه قدرت اقتصادی تهران بسیار بالاتر از بودجه ۱۷ هزار میلیاردی است که برایمان در نظر گرفتند، گفت: برای ما خوب نیست که پیمانکار‌ها از ۷ صبح تا ۲ عصر هر هفته دو مرتبه به خیابان بهشت بیایند و پول‌شان را بخواهند، لذا باید هزینه‌ها را بهینه کنیم و پروژه‌ها را در سطح منطقه و ناحیه رصد و اعلام کنیم زمانی پول می‌دهیم که بدهی پیمانکاران تسویه شده باشد.

وی اجرای عدالت در تصمیم گیری را یکی از مهمترین برنامه‌های خود خواهد برشمرد و با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: به همه توصیه می‌کنم که هر هفته یک مرتبه آن را بخوانند چرا که در آن تاکید بر استقرار عدالت تاکید شده و در آن نامه بار‌ها نسبت به عموم مردم و نه خواص ابراز نگرانی شده است.
وی با تاکید بر اینکه من خواستار تبعیض مثبت هستم، گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که با طی فاصله اندک، تبعیض‌های زیادی را می‌بینیم.
افشانی با بیان اینکه تک تک ما وظیفه داریم تا در راستای رفع این تبعیض‌ها گام برداریم، ادامه داد:کسانی که در راستای ناامیدی مردم قدم برمی‌دارند خائن هستند و اگر تلاش کنیم، مطمئن هستم که می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق شهروندان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: نباید با ساخت دودکش‌هایی به نام ساختمان حقوق شهروندان از نور و هوا را ضایع کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز در شهر یکی از اولویت‌های ما هست، یادآور شد: چند روز پیش به همراه مدیرعامل سازمان بوستان‌ها به شمال تهران رفتم و به هم قول دادیم که از الان تا پایان سال از غربی‌ترین تا شرقی‌ترین زمین‌های شمال تهران را زیر بار کاشت درختان ببریم تا کمربند سبز به عرض ۲۰۰ متر تا یک کیلومتر ایجاد کنیم که این یک کار ماندگار خواهد بود.شهردار تهران توسعه حمل و نقل عمومی را از موارد موجود در دستور کار عنوان و گفت: خوشبختانه معاون حمل و نقل هم در زمان گذشته بوده و هم حالا فعالیت دارد.

افشانی افزود: در حال حاضر مناقصه ۶۳۰ واگن را برگزار کردیم که خوشبختانه چینی‌ها در آن برنده شدند و در حال حاضر در حال انعقاد قرارداد هستیم  تا در آینده نزدیک شاهد ساخت ۶۳۰ واگن باشیم.

وی افزود: دقت داشته باشید از این جهت گفتم "خوشبختانه" چینی‌ها برنده شده‌اند که اگر اروپایی‌ها برنده شده بودند با وضعیت فعلی سرنوشت ساخت ۶۳۰ واگن مشخص نبود.

افشانی تصریح کرد:برنامه مهم دولت توسعه حمل و نقل عمومی است، اما باید شرایط فعلی کشور را نیز در نظر گرفت، و خوشبختانه با سازمان برنامه و بودجه، برنامه جدی برای برقی کردن موتورسیکلت‌ها داریم که تاکنون در صدد حل موضوعات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید سیستم‌های حمل و نقلی مکانیزه و هوشمند شود، خاطرنشان کرد: می‌توانیم اپلیکیشنی طراحی کنیم که حتی فضای خالی پارک حاشیه‌ای را اطلاع دهد و این کار سختی نیست.

شهردار تهران در خصوص تغییر مکرر میدان صنعت و انقلاب گفت: در این دوره مدیریت شهری تغییر مداوم میادین و المان‌ها را نداریم، چنانچه در این چند سال چند مرتبه میدان صنعت و انقلاب تغییر المان داده شده است و موجب سردرگمی مردم شده که باید این مسئله حل شود.
افشانی با بیان تهران مرکز یک استان یا شهرستان نیست تاکید کرد: این شهر پایتخت کشور و میزبان همه افراد با قومیت و فرهنگ متفاوت و مرکز ثقل و نقطه تعادل کشور است.

وی با بیان اینکه ما فضا‌های فرهنگی فعال داریم ادامه داد: آن‌ها می‌گویند پول بدهید تا حقوق بدهیم، اما باید بگویم من بعد از مدتی به شما پول نمی‌دهم و باید به سمت خودکفایی بروید.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: باید بر روی نشاط و شادی مردم کار کنیم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۵ تير ۱۳۹۷
باس کنار کوهها زباله چاه زد و شیرابه ها رو پمپ کرد بیرون و تو گلخونه ها ریخت تا بعد از میعان آبشو برا کشاورزی استفاده کنن اینجوری هم شیرابه ها خشک میشن هم کلی آب بدست میاد
آخرین اخبار