سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان، گفت: در راستای ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان، ۴۲ هزار و ۷۰۰ قرص آهن و ویتامین D در بین دانش‌آموزان این شهرستان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان بیان کرد: طرح مکمل یاری ویتامین D بین دختران و پسران دبیرستانی با توجه به نتایج دومین بررسی ملی وضعیت ریزمغذی‌ها و شیوع بالای کمبود ویتامین D در گروه‌های سنی مختلف، اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مکمل ویتامین D به صورت قرص‌های ژله‌ای ۵۰ هزار واحدی تهیه شده، افزود: بر اساس شیوه نامه کشوری در طول سال تحصیلی به مدت ۹ ماه، هر ماه یک عدد از این قرص‌ها برای مصرف در اختیار دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم، قرار داده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه این برنامه در ۳۷ مدرسه دخترانه و پسرانه در سطح شهرستان از سال تحصیلی ۹۶-۹۷ آغاز شده، ادامه داد: ۱۴ هزار و ۲۲۶ عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D. و ۲۸ هزار و ۴۵۲ عدد قرص آهن به صورت رایگان در مدارس مقطع متوسطه اول و دوم شهری و روستایی سپیدان، توزیع شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان با اشاره به کمبود آهن و کم‌خونی ناشی از کمبود آهن و کمبود ویتامین D. به عنوان یک مشکل تغذیه‌ای در جهان، تصریح کرد: کم‌خونی ناشی از کمبود آهن باعث تنگی نفس، رنگ‌پریدگی، سرگیجه، بی‌اشتهایی، حالت تهوع، خستگی، اضطراب، سیاهی‌رفتن چشم، سردرد، افت تحصیلی و کاهش تمرکز می‌شود.
انتهای پیام/ت

توزیع قرص آهن و ویتامین D در بین دانش آموزان سپیدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار