امسال بر اثر بارش باران های بهاری و تگرگ به بسیاری از محصولات جالیزی خسارت وارد شده و این بارش ها در کاهش تولیدات تاثیر گذار بوده است.

 مدیر جهاد کشاورزی نطنزدر گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: هر ساله در خرداد و تیرماه محصولات جالیزی از جمله محصول طالبی، گرمک، شاه آبادی با کیفیت بالا از مزارع بادرود برداشت و روانه بازار داخلی می شود.

عبدالرضا مهدی بادی با بیان اینکه این محصولات عمدتا در بهمن ماه به صورت تونلی با پوشش پلاستیک کشت می شوند، گفت: مزایای کشت محصولات جالیزی با این روش زود رسی، تولید محصول سالم و صرفه‌جویی در آب و نهاده‌های کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: از سطح ۸۰۰ هکتار محصولات جالیزی امسال در بخش بادرود ۲۵۰هکتار مربوط به انواع طالبی و مابقی به خیار، خربزه و هندوانه اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در زمان عملیات برداشت، به مدت دو ماه برای بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل فصلی ایجاد می‌شود.

مهدی بادی گفت: امسال بر اثر بارش باران های بهاری و تگرگ به بسیاری از محصولات جالیزی خسارت وارد شده و این بارش ها در کاهش تولیدات تاثیر گذار بوده است.

بادرود یکی از مناطق حاصل خیز کشت طالبی شیرین معروف به "آقا علی عباس" به شمار می آید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.