شریعتی نیاسر با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی گفت: ساماندهی این آموزش‌ها به معنای تجمیع واحد‌های دانشگاهی نیست.

یکپارچگی آموزش‌های مهارتی به معنای تجمیع واحد‌های دانشگاهی نیستمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیان کرد: امروزه مؤلفه‌های کیفیت‌گرایی و مهارت‌افزایی که در یکی از بند‌های طرح آمایش آموزش عالی هم به آن توجه شده است،  سبب ارتقای کیفی نظام آموزش عالی  می‌شود.

وی در خصوص اولویت بندی برای ساماندهی سطح کیفی آموزش عالی تصریح کرد: اکنون وزارت علوم در زمینه اولویت‌بندی برای ساماندهی آموزش عالی، حذف یا ادغام آن فشار‌های زیادی را متحمل شده است و در این زمینه نیازمند ساماندهی اساسی و ضروری هستیم.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: در مجموع آمایش آموزش عالی و بازبینی رشته‌ها و جایگزینی رشته‌های تحصیلی را باید شاهد باشیم.

شریعتی‌نیاسر گفت: اینکه نظام یک پارچه ساماندهی آموزش‌های مهارتی ایجاد شود، زمان‌بر است و حتی اگر این نظام مدنظر باشد بالاخره مراکزی که آموزش‌های مهارتی دارند باید با آن همکاری کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآور شد: در حال حاضر طرح یکپارچگی ساماندهی آموزش‌های مهارتی، لزوما به معنای تجمیع نیست ولی در کل برای انجام این کار باید هم‌پوشانی میان مراکز دانشگاهی وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/

آخرین وضعیت از تجمیع واحدهای دانشگاهی مبتنی بر آمایش آموزش عالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار