جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد شمار زیادی از شرکت‌های بزرگ اروپایی پس از برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از این کشور خارج شده‌‍‌اند.

خروج بیشتر شرکتهای بزرگ اروپایی از انگلیس پس از برگزیتبه گزارش گروه بین‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، پس از برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شمار زیادی از شرکتهای بزرگ این اتحادیه از این کشور خارج شده‌اند.

تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد دو سال پس از أی مثبت مردم انگلیس به همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، نزدیک به نیمی از شرکتهای بزرگ اتحادیه اروپا روند سرمایه‌گذاری در انگلیس را متوقف کرده‌اند.

این نظر‌سنجی را شرکت حقوقی «Baker & McKenzie» انجام داده است که بر اساس آن همچنین سه چهارم روسای شرکتهای تجاری از اتحادیه اروپا خواسته‌اند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در اوایل سال 2019، به منظور تأمین امنیت و ایجاد رابطه تجاری بهتر امتیازهایی را در اختیار لندن قرار دهد.

«آناهیتا توماس»، از فعالان اقتصادی آلمان می‌گوید: کاملا روشن است که شرکتهای آلمانی فکر می‌کنند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای کسب‌و‌کار و تجارت بد است.

گروه صنعتی BDI آلمان نیز هفته گذشته هشدار داده بود که انگلیس در حال حرکت به سمت یک برگزیت بی‌نظم است که پیامدهای فاجعه‌‎باری را در پی خواهد داشت.

شرکت هواپیماسازی ایرباس نیز گفته است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق این شرکت را مجبور می‌کند تا نسبت به حضور بلندمدت خود در انگلیس تجدیدنظر کند و هزاران شغل در این کشور را درمعرض خطر قرار دهد.

با این حال سخنگوی «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس گفته است: دولت به دست‌یابی به یک توافق خوب با این اتحادیه اروپا مطمئن است که بتواندت تجارت آزاد و بدون اصطکاک را تا حد امکان تضمین کند.

همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برکسیت روز ۲۳ ژوئن ۲۱۰۶ برگزار شد که ۵۱ درصد مردم این کشور رأی «آری» به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دادند.

طبق رویه جاری، روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است روز ۲۹ مارس ۲۰۱۹ میلادی، آغاز شود. دولت انگلیس موظف است در صورت هرگونه توافقی با اتحادیه اروپا درباره نحوه خروج از این اتحادیه، آن را در اختیار نمایندگان پارلمان قرار دهد تا تصمیم‌گیری نهایی در پارلمان صورت گیرد؛ اما هنوز مشخص نیست اگر پارلمان این توافق احتمالی را رد کند چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

خروج شرکت‌های اروپایی از انگلیس پس از برکسیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار