رئیس اتحادیه میوه ‌و تره بار همدان گفت: قیمت میوه نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

کاهش قیمت میوه نسبت به هفته گذشته در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا البرزی، رئیس اتحادیه میوه و تره باز همدان بیان کرد: کاهش قیمت میوه باعث شده است بازارمیوه فروشان به شکل رقابتی پیش می‌رود.

وی به وارد شدن میوه‌های تابستانی مانند هلو وشلیل از بخش‌های شمالی کشور اشاره کرد و افزود: اما خوشبختانه 70 درصد از توت فرنگی‌های بازار در گلخانه‌های استان تولید می‌شود و این امرباعث کاهش قیمت توت فرنگی در بازار شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره باز همدان بیان کرد: کمتر از 30 درصد توت فرنگی‌های بازار از کردستان، کرمانشاه و سنندج وارد استان می‌شود.

البرزی گفت: اگرچه از نظر کیفیت و خواص، میوه‌های طبیعی بسیار مفیدتر از میوه های گلخانه‌ای هستند اما قیمت تمام شده میوه‌های گلخانه‌ای استان بسیار پایین‌تر از میوه‌هایی است که از نقاط دیگر وارد استان ما می‌شوند.

وی به افزایش قیمت لیموترش در سطح بازار اشاره کرد و گفت: آفت "جاروک" که در جنوب کشور به جان لیموترش افتاده و موجب تخریب آن شده است و این امر موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت این محصول در بازار شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره باز همدان از افزایش قیمت هندوانه و خربزه نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: کاهش کشت واز طرفی هم خسارت ناشی از بارندگی عامل گرانی شده است اما بدون شک  با رسیدن هندوانه های تولیدی استان همدان قیمت آن کاهش می یابد.

انتهای پیام/ب

قیمت میوه کاهش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.