سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان ۴ هزارو ۵۶۰ نفر آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر را در استان فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۵۶۰ نفر در سه ماهه امسال آموزش‌های لازم در رابطه با مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر را در استان فرا گرفتند.

امیری اظهار داشت: این آموزش‌ها به اعضای خانواده‌های سالم و در معرض خطر مصرف مواد مخدر استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت برنامه 'آموزش مهارت‌های مراقبت از خود' ویژه ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مدارس دوره ابتدایی سیستان و بلوچستان ارائه شد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه مدرسه مراقب اجتماع محور برای هزار و ۳۰۰ دانش آموز، آموزش مهارت‌های مقابله‌ای برای ۸۵۰ نفر، مدارس عاری از خطر برای ۶۱۵ نفر و پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از شاخص‌ترین اقدامات فرهنگی این شورا محسوب می‌شود.

امیری تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی ویژه مددجویان، خانواده زندانیان و سربازان در زندان‌ها برای ۷۶۵ نفر، آموزش پیشگیری از سوء مصرف در محیط‌های کاری برای ۸۲۰ نفر و آموزش پیشگیری از اعتیاد در محله‌های شهری و روستایی برای سه هزار و ۶۵۲ نفر از دیگر برنامه‌های اجرایی امسال در این حوزه بوده است.

وی اظهار داشت: ۳۱۵ مرکز درمان مصرف کنندگان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان توسط بهزیستی و دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال است که ۴۲ هزار نفر در این مراکز درمان‌های لازم را دریافت کردند.

انتهای پیام/گ

آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر

برچسب ها: اعتیاد ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار