آقازاده گفت: در خرداد ماه، ۷۴۶۳ خبر و شکایت در سامانه بهداشت 190 ثبت شد.

 ثبت بیش از ۷ هزار شکایت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت/ اماکن مسکونی و نانوایی‌ها رکورددار بودندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت شبانه روزی این سامانه برای دریافت و رسیدگی به اخبار و شکایات مردمی در حوزه بهداشت، گفت: در خرداد ماه، ۷۴۶۳ خبر و شکایت در سامانه بهداشت 190 ثبت شد که تاکنون به ۹۶ درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.
 
وی افزود: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و مشهد(۱۲ درصد)، ایران (۱۰ درصد) و شیراز و اصفهان(۸ درصد) بوده است.
 
وی تصریح کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با ۱۸ درصد، نانوایی ۱۰ درصد و  بقالی و سوپرمارکت ۸ درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.
 
رییس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت همچنین ادامه داد: عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۱۱ درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و دفع غیر بهداشتی فاضلاب با ۶ درصد و وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی ۵ درصد اخبار سامانه را به خود اختصاص دادند. 
 
آقازاده در خصوص اقدامات انجام شده برای اخبار و شکایت های ثبت شده در سامانه بهداشت 190، اظهار کرد: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به صدور اخطارهای بحرانی و غیر بحرانی به میزان ۲۲ درصد شد که با توجه به این اخطارها ۱۷ درصد از اماکن و مراکز نسبت به رفع نقص نواقص اعلام شده توسط کارشناسان بهداشت اقدام کردند و مابقی نیز در حال پیگیری می باشد.
 
وی با بیان اینکه 73 درصد از تماس گیرندگان با سامانه بهداشت 190 مرد و 27 درصد زن بودند، گفت: میزان رضایتمندی مردمی از این سامانه، ۹۴ درصد است که این میزان از نظرسنجی ۳۵ درصد از کل اخبار سامانه در ماه خرداد حاصل شده است.
 
انتهای پیام/

جزئیات آمار شکایت مردم به وزارت بهداشت در خرداد ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.