خبرگزاری فرانسه در گزارشی به توصیف شرایط یکی از بازداشتگاه‌های محل نگهداری مهاجران در آمریکا پرداخت.

شنیده شدن صدای فریادهای معترضان به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ در اطراف محل نگهداری مهاجرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از یکی از بازداشتگاه های محل نگهداری مهاجران در آمریکا نوشت چندین زن از پشت دیوار بازداشتگاه مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک با هم فریاد می زنند "کودکان کجا هستند؟" "ما آزادی کودکان را می خواهیم!"

طرفداران حقوق مهاجران نیز از بیرون می پرسند: "آیا صدای ما را می شنوید؟ چه چیزی نیاز دارید؟"

این توضیحات صحنه کوچکی از وقایعی است که روز شنبه میان صدها معترض و افرادی که در یک بازداشتگاه برای مهاجران غیرقانونی در اوتا مسا Otay Mesa در مرز آمریکا مکزیک نگهداری می شوند، روی داد.گروهی از مردم که در این مرکز بازداشت شده بودند به خاطر سیاست «عدم تحمل» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال مهاجران، از فرزندانشان جدا شده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه دستور داد تا جدایی خانواده های مهاجر متوقف شود، اما دو هزار و 300 کودک هم اکنون از والدین خود جدا شده اند. حدود 500 معترض در تظاهراتی گرد هم آمدند و شعارهایی در حمایت از مهاجران سر دادند و خواستار انحلال سازمان مهاجرت آمریکا شدند.

اریکا لیوا، 24 ساله که از لس آنجلس برای شرکت در این اعتراضات آمده، می گوید: ‹‹من می دانم که خانواده ها رنج می برند و بسیار دشوار است که کودکان 10 ساله و پنج ساله در معرض آزار و اذیت در یک مرکز بازداشت قرار بگیرند.››

با اینکه لیوا متولد آمریکاست ولی زمانی که تنها چهار سال داشت به همراه والدینش که مهاجرین بدون مدارک بودند، بازداشت شد.

وی افزود: ‹‹می دانم که در پشت میله ها بودن چه حسی دارد.››

بازداشتگاه اوتا مسا توسط یک شرکت خصوصی اداره می شود و دارای ظرفیت حدود 1500 نفر است، اما طبق گفته رسانه های محلی در ماه ژانویه 30 درصد افزایش ظرفیت داشته است.

سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا به تماس‌های این خبرگزاری در مورد این بازداشتگاه پاسخ نداد.

روز جمعه، خانم "کاملا هریس"، سناتور دموکرات، با چندین زن مهاجر بدون مدارک در این مرکز دیدن کرد که از فرزندان خود جدا شده بودند. وی گفت: «ماجرا هایی که با من درمیان گذاشته شد، تصویری از نقض حقوق بشر توسط دولت ما را نشان می دهد.››

معترضان روی نام بازداشتگاه را با یک ورق سفید پوشاندند که روی آن با حروف سیاه نوشته شده بود "اردوگاه کار اجباری".

معترضان در ورودی بازداشتگاه، بالای سیم خاردارها، کفش های بچگانه قرار دادند تا از این طریق درخواست آزادی کودکان و بازگرداندن آنها را به آغوش خانواده هایشان مطرح کنند.

آنها فریاد می زدند: "آنها را آزاد کنید!" "بدون عدالت هیچ صلحی وجود ندارد."

چند روز قبل ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور آمریکا در بازدید از یکی از بازداشتگاه‌های محل نگهداری کودکان مهاجر در تگزاس، لباسی پوشیده بود که روی آن این جمله نوشته شده بود "برای من واقعا اهمیتی ندارد. آیا شما اهمیت می دهید؟". در واکنش به این امر، بسیاری از تظاهرکنندگان لباس هایی بر تن کرده بودند که بر روی آنها نوشته شده بود: "من واقعا اهمیت می دهم، شما چطور؟"

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار