میرلوحی با بیان اینکه نظارت دقیقی بر بانک‌ها نیست، گفت: از بانک مرکزی گله داریم چرا که می‌توانست عدم صلاحیت مدیر بانک شهر را پیش از این اعلام کند.

تخلف قائم مقام، موجب بلوکه شدن بخشی از بودجه شهرداری شد/ نظارت دقیقی بر بانک‌ها نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در حاشیه هفتاد و یکمین جلسه علنی این نهاد در جمع خبرنگاران در خصوص برکناری حسین محمد پورزرندی از مدیریت بانک شهر گفت: بانک مرکزی مدت‌ها قبل در خصوص عدم صلاحیت پورزرندی بحث‌هایی داشته است و محمدعلی نجفی شهردار وقت نیز با برکناری پورزرندی موافقت داشت، اما این موضوع اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به جلسه شهردار تهران با شهرداران کلان‌شهرها گفت: از بانک شهر گلایه داریم چرا که می‌توانست با نظارت‌های دقیق‌تر زودتر این موضوع را مطرح کند.

وی افزود: اوضاع موسسات و بانک‌ها خوب نیست و نظارت دقیقی تاکنون نبوده است. لازم به ذکر است وضعیت بانک شهر بهتر از سایر بانک‌ها است.

میرلوحی در خصوص گزینه بعدی مدیرعامل بانک شهر گفت: هنوز چیزی مشخص نیست.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا  تخلف پورزرندی مدیرعامل وقت بانک شهر فقط سندسازی بود، گفت: اجازه دهید به حاشیه نرویم. پورزرندی به هر دلیلی که رفته باشد آنچه مسلم است رفتن او است.

میرلوحی گفت: بخشی از بودجه شهرداری به خاطر تخلف قائم مقام شهردار بلوکه شده است. محمدعلی نجفی شهردار وقت تهران در این خصوص گفته است که شرکت‌های کارگزاری که قرار بود کمکی به شهرداری کند رفتند آب بیاورند کوزه را هم شکستند.

میرلوحی در خصوص واگذاری 1300 ملک شهرداری گفت: در این واگذاری‌ها بی‌انضباطی‌هایی وجود دارد. این املاک نباید واگذار می‌شدند و هدف ما بازگرداندن املاک است. همچنین باید درباره تمامی توافقاتی که در گذشته انجام شده، تحقیق و تفحص کنند.

وی افزود: تعداد املاک واگذار شده در گذشته 674 مورد بود که به 1300 مورد رسیده است، تردیدی نکنید که این رقم الان بیش از اینها است.

وی با بیان این ضرب‌المثل که چراغی که به منزل روا است به مسجد حرام است، گفت: شهردار نباید این املاک را واگذار می‌کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر اینکه در زمان مشخص شدن اختلاس صندوق فرهنگیان احمد درخشنده مدیرعامل بانک سرمایه بود و از بردن وثیقه‌ها به دادگاه امتناع می‌کرد و باعث اختلال در روند شفاف‌سازی این اختلاس شده بود، حال چگونه سرپرستی بانک شهر به او واگذار شده است گفت: آقای درخشنده تنها سرپرست موقت بانک شهر است. ضمن اینکه من از جزئیات اختلاس از صندوق فرهنگیان آگاهم و می‌دانم شهرداری در این موضوع نقش بسزایی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار