رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در دو ماهه امسال ۳۰۵ هزار و ۵۳ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ارزش کالا‌های صادراتی را ۹۳ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۳۹ دلار اعلام کرد.

میرشکار گفت: مصالح ساختمانی (سیمان)، کاشی و سرامیک، گاز، هندوانه، گوجه فرنگی و سیب درختی عمده اقلامی هستند که به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشور‌ها صادر شده است.

وی افزود: در این دو ماهه میزان صادرات از گمرکات استان ۳۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۹۹ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز ۵۵ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۸۴۰ دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان گفت: براساس این آمار، صادرات از طریق گمرکات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

میرشکار افزود: صادرات از طریق بازارچه ها‌ی مرزی استان نیز رشد داشته و حدود ۱۶۷ درصد از صادرات استان از طریق بازارچه‌ها صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان از جمله علل این افزایش صادرات را دسترسی آسان به بازار‌های کشور‌های همسایه، سهولت فرایند انجام صادرات و بوروکراسی اداری کمتر بازارچه‌ها نسبت به گمرکات دانست.

میرشکار گفت: تراز تجارت خارجی استان در این بازه زمانی مثبت بود و به رقم ۶۵ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۴۸ رسید.

انتهای پیام/گ

افزایش صادرات از گمرکات سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار