وزارت دادگستری آمریکا اطلاعات مهمی را درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در اختیار جمهوری‌خواهان قرار داد.

اطلاعات تیم مولر در اختیار جمهوری‌خواهان قرار گرفتبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، وزارت دادگستری آمریکا اطلاعات مهمی را درباره قانون نظارت بر اطلاعات خارجی و در میان موضوعات مرتبط با پرونده تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور، در اختیار جمهوری‌خواهان قرار داده است. به اعتقاد برخی کارشناسان این اقدام می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب شود.

کارشناسان بر این باورند که پاسخگویی به درخواست جمهوری‌خواهان می‌تواند تحقیقات تیم رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده روسیه را در معرض خطر قرار دهد و منابع و روش‌های مورد استفاده پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی را افشا کند.

بنابر گزارش‌ها، اف بی آی، به جمهوری‌خواهان این امکان را داده تا به هزاران سند مربوط به اطلاعاتی درباره تحقیقات تیم بازرس ویژه درباره همکاری احتمالی اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با روسیه به منظور تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 دسترسی داشته باشند. بخشی از این اطلاعات درباره این است که چرا اف بی آی حکم منطبق با قانون نظارت بر اطلاعات خارجی را برای کارتر پیج، دستیار ترامپ صادر کرده است. این اقدام اف بی آی ماه‌ها از سوی جمهوری‌خواهان مورد سوال بود این در حالیست که ارتباطات طولانی مدت پیج با روس‌ها مورد تائید است. همچنین این پرونده دربرگیرنده اطلاعاتی درباره تحقیقات مربوط به استفاده هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات سال 2016، از یک سرور ایمیل خصوصی بوده است.

اف بی آی این اطلاعات را  از آنجایی در اختیار نمایندگان کنگره قرار داد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و نیز کمیته اطلاعات مجلس به سرپرستی دیوین نونس و مقامات کاخ سفید، وزارت دادگستری را برای پیروی از احکام مربوط به درخواست اطلاعات دسته‌بندی شده تحت فشار قرار دادند. با این حال روز جمعه جمهوری‌خواهان اعلام کردند وزارت دادگستری این کشور نتوانسته به تمامی درخواست‌های آنها پاسخ دهد.  با این حال پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد در روزهای آتی اطلاعات بیشتری را ممکن است در این باره ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار