معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: ٢٠٠ مورد از مصادیق حقوق عامه در کشور احصاء شده و در حال بررسی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حشمتی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در همایش نقش دستگاه قضایی و رسانه در احیای حقوق عامه در قزوین افزود: پارسال دادستان‌ها نیز ۴۰۰ مورد از حقوق عامه مردم را احیا کردند.

احصای ٢٠٠ مورد از مصادیق حقوق عامه

حشمتی، آلودگی‌های زیست محیطی و کم آبی را از جمله مشکلات دانست که باید به آن‌ها توجه بیشتری شود و افزود: بالغ بر چند صد هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور وجود دارد و این باعث شده است که سفره‌های زیرزمینی در معرض خطر قرار گیرد.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: چندین هکتار از اراضی درجه یک کشاورزی در روستا‌ها تغییر کابری می‌شود و در اختیار خوش نشین‌ها قرار می‌گیرد و این باعث کوچ روستاییان شده است.

حشمتی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه باید به واگذاری واحد‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال توجه شود.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور افزود: نظارت نداشتن بر واگذاری‌ها، باعث بیکاری افراد شاغل در این واحد‌ها می‌شود.

حشمتی گفت:رسانه‌ها به عنوان چهارمین قوه می‌توانند تأثیر گذار و انعکاس دهنده نظرات و نگاه‌های مردم در جامعه باشند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه هم در این همایش گفت: حقوق عامه جنبه عمومی دارد و علاوه بر دستگاه قضا، همه دستگاه‌ها موظفند برای تحقق آن تلاش کنند.

احصای ٢٠٠ مورد از مصادیق حقوق عامه

حجت الاسلام صادقی افزود: در میان دستگاه‌ها، رسانه در احیای حقوق عامه نقش مهم و تاثیر گذاری دارد و اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه اجتماعی است.

حجت الاسلام صادقی فلسفه تشکیل دادستانی را تعقیب جرم و پیشگیری از جرم دانست و گفت: حبس جریمه مناسبی نیست و اولویت قوه قضائیه حبس زدایی و جایگزینی آن است.

رئیس کل دادگستری استان هم بر ضرورت هماهنگی و همراهی دستگاه‌ها در تحقق حقوق عامه تاکید کرد و گفت: حقوق عامه در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، اما هنوز به طور دقیق در جامعه تبیین نشده است و رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

احصای ٢٠٠ مورد از مصادیق حقوق عامه

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: بیش از ٧٠ مورد از مصادیق حقوق عامه در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته که باید در جامعه تبیین و معرفی شود.

رئیس کل دادگستری استان مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز در دشت قزوین، برگشت ٣٠٠ میلیارد تومان از عوارض آزادراه قزوین _ زنجان به بیت المال و دولتی شدن این آزاد راه را نتیجه تلاش‌های دستگاه قضا برای احیای حقوق عامه بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این همایش گفت: نظام جمهوری اسلامی باید به عنوان یک الگو خوب برای احیای حقوق عامه باشد.

احصای ٢٠٠ مورد از مصادیق حقوق عامه

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود:دستگاه قضا باید مراقب باشد تا سودجویان از این دستگاه به نفع خود بهره برداری نکنند.

وی اضافه کرد: دادستان می‌تواند در خیلی مواقع که جرم صورت نگرفته ، وارد شود و از حقوق عامه مردم دفاع کند.

استاندار قزوین هم در این همایش گفت: رفتار و گفتار برخی از رسانه‌ها ممکن است باعث تضییع حقوق عامه شود پس باید به حقوق عامه و خصوصی مردم توجه بیشتری داشته باشند.

احصای ٢٠٠ مورد از مصادیق حقوق عامه

زاهدی بر توجه به حرمت و حیثیت افراد در رسانه‌ها هم تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار