دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از وجود 93 مرکز درمان سرپایی سوء مصرف مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد.

بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با توجه به تعداد مراکز درمان در سطح استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل 93 مرکز درمان سرپایی سوء مصرف مواد مخدر با داروهای آگونیست وجود دارد که سال 96 تعداد کل افرادی که در چرخه ی درمان قرار گرفته اند 15 هزار و 841 نفر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان های دارای مرکز بهبودی اقامتی میان مدت در اردبیل 5 مرکز، خلخال یک مرکز، نمین یک مرکز، مشکین شهر یک مرکز و گرمی یک مرکز می باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به پذیرفتن زنان در مراکز درمان سرپایی سوء مصرف مواد مخدر با داروهای آگونیست در سطح استان اردبیل اشاره کرد و اظهار کرد: در سال 96 تعداد کل زنان مراجعه کننده به درمان در سطح استان اردبیل 245 نفر بوده اند که مورد درمان قرار گرفته اند.

بهشتی همچنین به حوزه ی تحقیقات و آموزش اشاره کرد و افزود: برای آگاه سازی مردم سال گذشته قسمت اعتیاد پژوهی را در بخشی از کتابخانه عمومی مرکز استان اردبیل با تعدادی بالغ بر 2 هزار جلد کتاب راه اندازی کردیم و همچنین از پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که با موضوع اعتیاد باشند حمایت می شود که سال گذشته از 6 پایان نامه و یک طرح با اعتباری بالغ بر 17 میلیون تومان حمایت شده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اردبیل افزود: در این هفته برنامه های مختلفی از جمله همایش اجتماعی شدن با مواد مخدر و تجلیل از فعالان فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش، همایش پیاده روی خانوادگی در تمامی شهرستان ها، همایش صیانت و گفتمان سازی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی پیشگیری و درمان و کاهش آسیب اعتیاد برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اردبیل

 

برچسب ها: مواد مخدر ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.