در حمیدیه؛

تخصیص آب به کشاورزانی که با جهادکشاورزی قرار داد بستند

فرماندار حمیدیه گفت: آب مورد نیاز در اختیار کشاورزانی که با جهاد کشاورزی و شرکت بهره برداری کرخه و شاورر عقد قرارداد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عاشور سواری پور، فرماندار حمیدیه بیان داشت: پیرو توافق قبلی و به تبعیت از مصوبه شورای بحران استان مقرر شد کشاورزانی که مجوز کشت تابستانه دریافت کردند آب مورد نیاز در اختیار کشاورزانی که با جهاد کشاورزی و شرکت بهره برداری کرخه و شاورر عقد قرارداد کردند گذاشته شود.

وی با اشاره به تامین آب گاومیش داران افزود: با شرکت بهره برداری کرخه و شاوور نیز توافق شد که آب مورد نیاز گاومیش‌داران حوزه کرخه نور  نیز رها سازی شود.

سواری پور عنوان کرد: آب پشت سد کرخه باید برای شهرستان حمیدیه،کانال وصیله، هویزه و دشت آزادگان و تامین آب شرب آبادان و خرمشهر رها سازی شود چرا که تامین آب مورد نیاز شهرهای آبادان و خرمشهر به صورت ثابت باید تامین شود اما برای مابقی ذخایر آب  باید برنامه‌ریزی شود.

فرماندار حمیدیه گفت: برخی از کشاورزان منطقه بدون مجوز اقدام به کشت برنج  و برداشت آب می‌کنند که مقرر شد متخلفین به مقامات قضایی معرفی شوند.

انتهای پیام/م

تامین آب کشاورزان خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.