گوشه‌ای از زندگی نامه شهيد محمدحسن بهرامی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهيد محمدحسن بهرامیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمدحسن بهرامی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید محمدحسن بهرامی در سال ۱۳۱۱ در روستای ناصرآباد به دنیا آمد، محمد حسن با اینکه تحصیلاتی نداشت، اما تجربه بیش از حدی داشت. برای تبلیغات جمهوری اسلامی ماهر بود و جان خود را در راه انقلاب اسلامی فدا می‌کرد. در سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و مشغول کار شد تا زندگی خود را از این طریق فراهم سازد. شهید محمدحسن یکی از فداکاران امام بود. در سال ۱۳۵۷ شهید مشغول تبلیغات برای امام محبوب بود و در سال ۱۳۵۹ وارد اداره اطلاعات شد. در آن اداره مشغول کار شد و حتی در چندین عملیات شرکت کرد و پیروز شد.

این شهید فداکار و دلیر چند راه‌ بمب گذاری شده را کشف کرد و با همکاری اداره اطلاعات و رزمندگان اسلام و گردان ضربت، پیروزی را نصیب انقلاب اسلامی نمود. در سال ۱۳۶۱ ضد انقلابیون خانه این شهید را آتش زدند. در همان سال این شهید فداکار و دلسوز مشغول تشکیل زندگی بود. حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر بود. شهید محمدحسن حاضر بود از این دو فرزند عزیزش در راه حق و انقلاب بگذرد.

سرانجام در روزی که شهید بهرامی مشغول خدمت به جمهوری اسلامی ایران بود، ناگهان در تاریخ ۱۳۶۳/۵/۱۹ در ساعت ۹ شب، ضدانقلابیون به دنبال وی آمدند؛ او را دستگیر کردند و وی را شکنجه دادند. بعد در همان روستای ناصرآباد وی را جلوی همسر و بچه هایش به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.