عضو شورای شهر تهران گفت: فعالیت‌های سرای محلات که عمدتا فرهنگی بوده و اجتماعی نیست، با فعالیت بسیاری از نهادهای فرهنگی همانند فرهنگسراها مشابه است.

فعالیت سرای محلات موجب موازی کار شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، نسبت به کارکرد سرای محلات شهر تهران تذکر داد.

وی با بیان اینکه باید به اهداف برپایی سراهای محله توجه کرد،افزود: سرای محلات شهر تهران مهمترین رکن ساختار اجتماعی محلات است و افزایش مشارکت مردمی در اداره محلات از طریق به کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی شهروندان و استفاده از امکانات محله‌ها و افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنان محلات از مهمترین اهداف ساخت سراهای محله بود.

فخاری با اشاره به بررسی‌های میدانی تصریح کرد: این بررسی‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های سراهای محله در بسیاری از موارد سنخیتی با اهداف تعیین شده ندارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: اکثر فعالیت‌های سرای محلات که عمدتا فرهنگی بوده و اجتماعی نیست، با فعالیت بسیاری از نهادهای فرهنگی و سازمان‌ها همانند فرهنگسراها مشابه است و همین امر موجب موازی کاری در امور فرهنگی شهر تهران شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنن بسیاری از سراهای محله با فعالیت‌های ناهمخوان و به دور از اهدف اجتماعی مدیریت شهری دایر می‌شوند، افزود: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان دستگاه ناظر از امکان و ساز و کار کارآمد نظارت بر عملکرد این مجموعه‌ها برخوردار نیست.

فخاری با تأکید بر اینکه شهرداری تهران و سازمان‌ها و واحدهای مطالعاتی آن باید بررسی‌های دوباره کارکردهای سرای محلات را با بهره‌گیری از نظرات صاحب نظران در دستور کار خود قرار دهند، گفت: شهرداری تهران نظام و ساز و کار نظارتی سرای محلات را در راستای اهداف اجتماعی مدیریت شهری به ویژه بهبود سبک زندگی باید اجرا کند.

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: از شورای اسلامی شهر تهران تقاضا می‌کنم با اولویت بخشی به بازنگری در مصوبه‌های پیشین از جمله مصوبه ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران، راه را برای بهبود وضعیت اجتماعی محلات هموار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار