انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه، امروز، یکشنبه از ساعت ۸ صبح به وقت محلی در ۸۱ استان این کشور آغاز شد.

آغاز انتخابات ترکیه در ۸۱ استان این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه، امروز، یکشنبه از ساعت 8 صبح به وقت محلی (9:30 به وقت ایران) در 81 استان این کشور آغاز شد.

رای‌گیری از بیش از 56 میلیون واجد شرایط رای دهی در 180 هزار و 65 صندوق تا ساعت 17:00 ادامه دارد؛ آرایی که از ساعت 18:00 شمارش خواهند شد تکلیف شش نامزد ریاست جمهوری و 4هزار و 851 داوطلب ورود به پارلمان را مشخص می کند.

به رغم حضور هشت حزب سیاسی در انتخابات مجلس، رقابت اصلی در این انتخابات بین دو ائتلاف جمهور (متشکل از حزب عدالت و توسعه، حرکت ملی گرا و اتحاد بزرگ) و ائتلاف ملت (شامل احزاب جمهوریخواه خلق، حزب، سعادت و دموکرات) و حزب دموکراتیک خلق که در مجلس دارای گروه پارلمانی هستند، خواهد بود و آرای دیگر احزاب سیاسی شرکت‌کننده تاثیر چندانی بر نتیجه این انتخابات نخواهد گذاشت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه در این انتخابات با رقیبی سرسخت به نام محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق روبروست.

بر اساس تغییراتی که سال گذشته در پی برگزاری همه پرسی در قانون اساسی ترکیه اعمال شد، فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اختیارات وسیعی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه+ تصاویر

انتخابات ترکیه قرار بود روز 29 نوامبر (هشتم آذر) برگزار شود اما اردوغان تاریخ آن را چند ماه جلو انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار