52 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان تاکنون مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ موسوی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت : در استان زنجان 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد حدود 47 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

موسوی گفت:تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد 5درصد تاسقف 18 و 20 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفرجمعیت پرداخت می شود.

وی با اعلام اینکه 81 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است افزود:واحدهایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده نموده اند، تا مدت 10 سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ضمن اشاره به زلزله طارم در سال 69 گفت: در زلزله طارم به دلیل عدم توجه به مقاوم سازی روستایی بسیاری از واحدهای مسکونی تخریب شد و بسیاری از مردم این منطقه نیز جان خود را از دست دادند، به طوری که بیش از 200 هزار واحد مسکونی تخریب شد.

انتهای پیام/ن

 

مقاوم سازی  واحدهای مسکن روستایی در زنجان

برچسب ها: بافت فرسوده ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.