رئیس اداره حج و زیارت کاشان گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی سازمان حج و زیارت سازوکاری تدارک دیده است تا زائران سوغات را کالای ایرانی بخرند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس نیکونیا، در گفتگو با خبرنگاران گفت: درباره فراهم شدن بستر تهیه سوغات برای زائران کشورمان سازمان حج و زیارت در راستای منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی با یکی از فروشگاه های خرید و فروش کالا در فضای مجازی رایزنی کرده که سازوکار این موضوع در حال فراهم شدن است تا با برنامه ریزی های انجام شده، کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب به زائران کشورمان ارائه شود.

وی با اشاره به اعزام 673 نفر از زائران حج تمتع 97 از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل گفت :  تعداد 338 نفر از زائران را بانوان و 335 نفر از آنها را آقایان تشکیل می دهند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان افزود: این تعداد زائر در قالب 6 کاروان شامل 4 کاروان مدینه قبل و 2 کاروان مدینه بعد برای تشرف به حج ابراهیمی در سرزمین وحی از دو شهرستان اعزام می شوند.

نیکونیا، با اشاره به اینکه ثبت نام اولیه از زائران بیت الله الحرام از  اسفند ماه سال 96 آغاز و نام نویسی قطعی و مرحله دوم واریز وجه نیز تا 25 اردیبهشت ماه امسال نهایی شد افزود: در حال حاضر نیز کاروانهای حج تمتع 97 تکمیل شده و اقدامات برای صدور ویزا در حال انجام است.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان تصریح کرد: اولین گروه پروازی از 29 تیرماه فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد مدینه منوره ترک خواهد کرد.

نیکونیا، با تاکید بر اینکه زائران عزیز در فرصت باقیمانده تا ایام حج به کلاس های آموزشی که برای آنها برگزار می شود  و همچنین کلاس های آموزشی که در ایام حضورشان در حج برگزار می شود، توجه کنند گفت: دقت عمل در صحبت های روحانیون، مدیران کاروان ها و سایر متولیان ذیربط باعث آگاهی زائران از اعمال و برنامه های اجرایی خواهد شد.

وی درباره امنیت و عزت زائران ایرانی نیز گفت: موضوع امنیت و عزت زائران گرامی یکی از توافقات صورت گرفته میان رئیس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر حج عربستان بوده است که امیدواریم این مهم همانند سال گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، طبق توافقی که سازمان حج و زیارت با پیام رسان گپ صورت داده است، اطلاع رسانی سازمان نیز از این طریق انجام می گیرد و زائران می توانند برای دریافت پاسخ های خود در حوزه اجرای عملیا ت حج و کاهشش دغدغه ها به کانال با زائران حج 97 مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.