همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان با هدف معرفی، شناسایی و ثبت مفاخر و آثار فرهنگی، تاریخی، گردشگری و دیگر ظرفیت‌های تمدن شهرستان شاهرود در بسطام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به وجود بزرگانی چون ابن یمین فرومدی ، بایزید بسطامی، شیخ حسن جوری، شیخ عمادالدین، شیخ ابوالحسن خرقانی و دیگرعرفا درشهرستان های شاهرود ومیامی گفت: این منطقه زادگاه بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله اشرفی و آیت‌الله شاهرودی است که سهم بسزایی در رشد و پرورش اندیشه داشتند.

وی  افزود : امروز باید ابعاد شخصیتی بزرگان علمی و ادبی و فرهنگی، عرفایی همچون شیخ ابوالحسن خرقانی وبایزید بسطامی به نحو شایسته به نسل جدید معرفی شود تا این میراث برای کشورمان ماندگار بماند.

مجید پازوکی، دبیر همایش هم گفت: در این همایش با حضور 50 نفر از شخصیت های علمی وفرهنگی کشور ، تاریخ و جغرافیا گویش و زبان، تاریخ تحول علم و آثار مفاخر علمی منطقه شاهرود، بسطام و خرقان بررسی شد.

پازوکی توسعه گردشگری فرهنگی را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: وجودمفاخر و آثار تاریخی و جغرافیایی شهرستان شاهرود سهم بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد .

انتهای پیام / گ

جزئیات برگزاری همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام و خرقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار