استاندار فارس گفت: باید طرح جامعی که بتواند برنامه امروز و آینده مجموعه قلعه ایزدخواست را بر اساس گذشته تاریخی آن تعریف کند، تدوین و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در بازدید از قلعه تاریخی ایزد خواست با بیان اینکه در قلعه ایزدخواست باید به موضوع‌های متعددی همچون استحکام بخشی بنا و بهسازی مسیر‌های دسترسی به آن، توجه کرد، گفت: باید طرح جامعی که بتواند برنامه امروز و آینده این مجموعه را بر اساس گذشته تاریخی آن تعریف کند، تدوین و در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این مجموعه آثار بزرگ تاریخی، میراثی و فرهنگی نهفته است که باید از آن در جهت رونق گردشگری در شهرستان آباده و شهر ایزدخواست بهره برد.

تبادار با تاکید بر ضرورت اهمیت توجه به قلعه تاریخی، گفت: معاونت عمرانی استانداری فارس و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کنار اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری ایزدخواست تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط بنای تاریخی قلعه ایزدخواست به کار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: مسئولان امر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، طرح‌های اولیه قلعه ایزدخواست را فراهم کرده است، اما هنوز کار‌های زیادی باید انجام شود.

تبادار ادامه داد: باید در فاز‌های اول مسیر‌های دسترسی به مجموعه تاریخی قلعه ایزدخواست بهسازی و مناسب سازی و شرایط برای بازدید گردشگران خارجی و داخلی فراهم شود.

استاندار فارس تاکید کرد: قلعه تاریخی ایزدخواست باید به عنوان دروازه اصلی استان فارس با همت جمعی حفظ و احیا شود.

وی با بیان اینکه در مجموعه تاریخی قلعه ایزدخواست، معنا‌های فراوان فرهنگی، زندگی، رسم و رسوم و آداب این دیار نهفته است، از مردم ایزدخواست، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر خواست روند احیای این قلعه تاریخی را پیگیری کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه در مجموعه تاریخی قلعه ایزدخواست، معنانی فراوان فرهنگی، زندگی، رسم و رسوم و آداب این دیار نهفته است، از مردم ایزدخواست، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر خواست روند احیای این قلعه تاریخی را پیگیری کنند.

استاندار فارس همچنین از بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی ایزخواست بازدید و بر ضرورت حمایت و تقویت صنایع دستی این شهر تاکید کرد.
انتهای پیام/ر

تدوین طرح جامع مجموعه تاریخی قلعه ایزدخواست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.