رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مراحل اداری باقی مانده و همچنان پیگیر تفکیک این دو وزارتخانه هستیم.

تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مراحل اداری باقی مانده استمحمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمیسیون عمران تفکیک وزارت راه و شهرسازی را باید هر چه سریع‌تر انجام دهد، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی از ادغام  وزارت حمل ونقل و مسکن وشهرسازی  تشکیل شده، بنابراین وظایف این وزارتخانه بسیار سنگین شده است.

وی تصریح کرد:  با ادغام این وزارتخانه، حوزه مسکن و شهرسازی  تحت الشعاع مجموعه حمل و نقل قرار گرفته است، بنابراین به آن کمتر توجه می‌شود.

رضایی کوچی ادامه داد: تفکیک دو وزارتخانه باعث مدیریت بهتر در این مجموعه می‌شود و می‌توانیم در وزارتخانه جدید مسکن و شهرسازی قسمتی از حوزه شهرداری که در زیرمجموعه وزارت کشور است را به این بخش منتقل کنیم.

وی بیان کرد: وظایف شهرداری‌ها مربوط به عمران و شهرسازی است، در حالیکه وزارت کشور یک حوزه امنیتی و اجتماعی است که هیچ ارتباطی به این بخش ندارد، بنابراین باید شهرداری‌ها از وزارت کشور جدا و به مسکن و شهرسازی انتقال یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: انتقال شهرداری‌ها به وزارت مسکن و تفکیک دو وزارتخانه از جمله مصوباتی بود که در هیئت رئیسه مطرح شده اما متاسفانه در این بخش بسیار کند پیش می‌رود.

رضایی در پایان گفت: رئیس مجلس و رئیس جمهور و اعضای کمیسیون تخصصی با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق هستند اما هم اکنون در مراحل اداری این مصوبه باقی مانده است.

انتهای پیام/

انتقال شهرداری‌ها به وزارت مسکن و شهرسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۲ تير ۱۳۹۷
وزیر راه و شهرسازی بخش مسکن را به حال خود رها کرده است و بخش مسکن هیچ متولی ندارد
آخرین اخبار