رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور ۳۱۰ هزار تن کالا از استان به خارج از کشور طی دو ماه گذشته سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت :این میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۴۶ درصد رشد دارد افزود: سال گذشته ۲۱۳ هزار تن کالا طی این مدت از استان صادر شد که امسال این میزان به ۳۱۰ هزار تن رسیده است.

وی ارزش ریالی کالاهای صادراتی را ۱۱۳ میلیون دلار عنوان کرد و اظهارداشت: ارزش ریالی کالاهای صادراتی نیز در مقایسه با مدت زمان سال گذشته ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.

اسکندری سیب، کنسانتره، کف پوش، سیمان و میوه را از عمده کالاهای صادراتی در استان برشمرد و اضافه کرد: عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، گرجستان و اتریش مهمترین مقصد کالاهای صادراتی از استان بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین از کاهش واردات طی مدت زمان سالجاری خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۱۸ میلیون دلار کالای وارداتی به استان داشتیم که امسال این میزان با کاهش ۲۴ درصدی به ۸۰ میلیون دلار رسیده است.

اسکندری با بیان اینکه انواع کاغذ، کمپرسورها و کالاهای واسطه ای و سرمایه ای از مهمترین کالاهای وارداتی به استان بودند گفت: ترکیه، آلمان، انگلستان، چین، ایتالیا، کره جنوبی و بلغارستان نیز مهمترین کشورهای هدف کالاهای وارداتی به استان بودند.

انتهای پیام/ع

صادرات کالا به خارج از کشور

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.