علی‌رغم موافقت رئیس‌جمهور آمریکا با محلق شدن کودکان جداشده مهاجران به والدینشان، شرایط برای گردهم آمدن دوباره آن‌ها فراهم نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه نوشت: به رغم این که دولت آمریکا از پایان جدایی کودکان مهاجر از والدینشان خبر داده، هنوز شرایط برای به هم رسیدن دوباره آن‌ها فراهم نشده است.

بر اساس این گزارش، کودکان خانواده‌های مهاجر غیرقانونی در آمریکا که شمارشان بالغ بر 2300 نفر اعلام شده است، به علت سیاست «تحمل صفر» -که دولت دونالد ترامپ برای مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی به اجرا گذاشت- در سرتاسر این کشور پراکنده هستند و برخی از آن‌ها حتی هزاران کیلومتر با خانواده یا سرپرستان خود فاصله دارند. با وجود این که ترامپ با صدور حکمی موافقت خود را با ملحق شدن این کودکان به خانواده‌هایشان اعلام کرده است، به علت آشفتگی‌های موجود و فاصله‌های طولانی که کودکان مهاجر و خانواده‌هایشان را از هم جدا کرده، هنوز شرایط برای گردهم آمدن دوباره آن‌ها فراهم نشده است.

هنوز شرایط برای گردهم آمدن دوباره خانواده‌های مهاجران در آمریکا فراهم نشده است

مت کلوسن، رئیس سازمان غیردولتی WOLA که در زمینه دفاع از حقوق بشر در قاره آمریکا فعالیت می‌کند، اعلام کرد: «اوضاع به شدت آشفته است. هنوز سوالات بی‌جواب بسیاری باقی مانده است و به نظر می‌رسد هیچ طرح و برنامه مشخصی برای گردهم آوردن دوباره کودکان و خانواده‌هایشان وجود ندارد.»

ترامپ روز جمعه در واکنش به ابراز نگرانی‌ها و اعتراضات خانواده‌های مهاجر که از کودکان خود بی‌اطلاع هستند در صفحه توئیتر خود دموکرات‌های آمریکا را متهم کرد که با ساختن داستان‌های غمبار و اندوهبار دروغین از خانواده‌های مهاجران غیرقانونی در آمریکا امیدوار هستند که بتوانند از این قضیه در انتخابات آتی به نفع خود بهره برداری کنند.

هنوز شرایط برای گردهم آمدن دوباره خانواده‌های مهاجران در آمریکا فراهم نشده است

او در ادامه مطابق با رویه‌ای که بار‌ها در مبارزات انتخاباتی خود به آن متوسل شده بود، برای دفاع از سیاست خود در مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی، به خانواده‌های آمریکایی که خود را قربانی جنایات ارتکابی مهاجران غیرقانونی می‌دانند، اشاره کرد و گفت: این‌ها شهروندان آمریکایی هستند که برای همیشه، تکرار می‌کنم برای همیشه، از عزیزانشان جدا شده‌اند، اما متاسفانه رسانه‌ها اهمیت چندانی به آن‌ها نمی‌دهند.

هنوز شرایط برای گردهم آمدن دوباره خانواده‌های مهاجران در آمریکا فراهم نشده است

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: نمایندگان کنگره آمریکا نیز هنوز مواضع هماهنگی ندارند که بتوانند به این زودی‌ها قانونی تصویب کنند که در آینده مانع از جدایی دوباره کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان شود. رای‌گیری کلیدی درباره اصلاحیه قانون مهاجرت که اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده، به علت هماهنگ نشدن جمهوری‌خواهان به هفته آینده موکول شده است.

ترامپ روز چهارشنبه در چرخشی ناگهانی و دور از انتظار اعلام کرد درباره سیاست جدایی نظام‌مند خانواده‌های مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در آمریکا که از اول ماه مه به اجرا گذاشته شده بود، تجدید نظر می‌کند. به این ترتیب قرار است از این پس خانواده‌های مهاجر که به طور غیرقانونی از مرز مکزیک وارد آمریکا شده و در این کشور بازداشت شده اند تا زمانی که پیگرد‌های کیفری آن‌ها ادامه دارد، به همراه کودکانش در اردوگاه‌های آوارگان نگهداری شوند.

انتهای پیام/

فراهم نشدن شرایط برای گردهم آمدن خانواده‌های مهاجران در آمریکا علی‌رغم دستور ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار