فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران از دستگیری ۱۰۶ قاچاقچی چوب وکشف یک میلیارد ریال چوب آلات قاچاق دو ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ خورشیدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری از کشف معادل یک میلیارد ریال چوب آلات قاچاق در این استان خبر داد و گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان دو ماهه گذشته ۱۲۰ مترمکعب چوب، ۴۳۰ استر هیزم، یک ونیم تن ذغال و ۱۵ هزار بوته چلم یا همیشک کشف و ضبط شد.

وی افزود: حدود ۱۰۰ دستگاه خودرو شامل کامیون و وانت در راستای صیانت از جنگل توقیف و ۱۰۶ قاچاقچی چوب تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ خورشیدی از مردم و حاشیه نشینان جنگل درمناطق مختلف مازندران خواست در صورت مشاهده با قاچاقچیان چوب‌های جنگلی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

معصومی مدیرکل بهره برداری سازمان جنگل‌ها نیز گفت: در راستای صیانت از جنگل طرح جایگزین طرح تنفس با نام مدیریت پایدار جنگل از ابتدای سال ۹۸ اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح جایگزین تنفس جنگل که دارای ۷ معیار و ۶۷ شاخص بوده که تهیه، تدوین، بررسی و مطالعات همه جانبه آن آغاز شده است.

معصومی گفت: طرح مدیریت پایدار جنگل بر اساس توان اکولوژیک جنگل تدوین می‌شود و بر اساس آمایش سرزمین است.

مدیرکل بهره برداری سازمان جنگل‌ها افزود: در این طرح عرصه‌ها دارای توان پارک، تولید، حمایت و براساس آن مشخص می‌شود عرصه‌ها دارای چه کاربری هستند.

وی گفت: براساس کاربری‌ها مشخص شرح خدمات را مشخص می‌کنیم و شرح خدمات جنگلداری بر اساس مصوبه شورای عالی جنگل به صورت تفصیلی و نیمه تفصیلی تصویب شده است و داریم برای آن دستورالعمل اجرایی را تدوین می‌کنیم.
انتهای پیام/آ

۱۰۶ برداشت کننده غیر مجاز چوب دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار