با متخلفانی که از بالادست حوزه آبخیر حبله رود ، برداشت غیر قانونی آب دارند برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر در جمع مردم گرمسار گفت:  یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه حبله رود ، برداشت غیر قانونی و بیش از اندازه مشترکان بالادست این حوزه آبخیز  است که توافقی که با دادستانی و اداره امور آب تهران انجام شده ، از این ماه با متخلفان برخورد و سهم کشاورزان و بهره برداران از حوزه آبخیز حبله ورد مشخص می شود .
 
وی  از  آبگیری سد نمرود با مشارکت استان های تهران و سمنان خبرداد و گفت: پروژه خط انتقال آب شرب از سد نمرود و لوله گذاری در مسیر سیمین دشت به گرمسار  در حال انجام است و تا ماه آینده مسیر استحفاظی این پروژه در استان سمنان اجرا و تکمیل خواهد شد.
 
به گفته وی ، این طرح با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار 250 میلیارد تومانی در حال اجراست .
 
کاتب گفت:مشکلات حوزه آب گرمسار با اجرای پروژه خط لوله از سد نمرود و سمین دشت به این شهرستان ، با ایجاد آب پایدار رفع خواهد شد .
 
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: ظرفیت تصفیه خانه فعلی گرمسار که در حال حاضر 320 لیتر بر ثانیه است که به 520 لیتر بر ثانیه ارتقا پیدا خواهد کردو با اجرایی شدن آن در نیمه نخست امسال آب آشامیدنی بخش هایی از گرمسار و ایوانکی تامین می شود.
 
انتهای پیام / گ

ظرفیت تصفیه خانه فعلی گرمسار که در حال حاضر 320 لیتر بر ثانیه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.