عضو مجلس خبرگان گفت: ترامپ با خروج پی در پی از معاهدات بین المللی نشان داد که شان و پرستیژ لازم به عنوان رئیس جمهور را ندارد.

ترامپ پرستیژ ریاست جمهوری را ندارد/ دست اتحادیه اروپا در پوست گردو مانده استآیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: امروز جامعه بشری کاملا واقف است که ترامپ از زمانی که بر مسند قدرت آمریکا قرار گرفته بر خلاف همه معاهدات موجود دنیا رفتاری دیکتاتوری، مستبدانه و گاه جنون آمیز از خود بروز می دهد.

وی افزود: آمریکا بارها از معاهدات بین المللی خارج شده، به عبارتی دیگر ترامپ شان و پرستیژ لازم به عنوان رئیس جمهور در کشوری که مدعی رعایت حقوق بشر است را ندارد.

سلیمانی تصریح کرد: این اولین بار نیست که ترامپ به نفع رژیم صهیونیستی از معاهدات جهانی خارج می شود و در واقع این رفتار وی نوعی تست قدرت است، تا ببیند که اروپا چه واکنشی نشان می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز جوامع بشری وظیفه دارند تا رفتارهای غیر انسانی آمریکا را محکوم کنند، چرا که ترامپ خروج از معاهدات بین المللی و به دنبال آن شورای حقوق بشر سازمان ملل را قدرت تلقی می کند، در حالی که عقلای بشری چنین رفتاری را به عنوان تخلف بَیِن انسانی قلمداد خواهند کرد.

وی ادامه داد: آمریکا به جای دفاع از مظلومان از رژیم غاصب و آدم کش صهیونیستی آشکارا حمایت می کند و در واقع کشورهای غربی بیش از آن که به مبانی اخلاقی پایبند باشند به حفظ منافع ملی خود می اندیشند.

سلیمانی با بیان این که غرب نگاهی ابزاری به حقوق بشر دارد، خاطر نشان کرد :مقام معظم رهبری در نامه ای به جوانان اروپایی و غربی فرمودند که خود را از آنچه دولتمردان به شما القا می‌کنند آزاد کرده و آزادانه بیاندیشید و واقعیت های دنیا را لمس کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: اروپایی که در همه حال به ساز آمریکا می رقصید، اکنون دستش در موست گردو مانده و دریافته که ترامپ چقدر در مسائل اخلاقی بی هویت عمل می کند.

گفتنی است؛ اخیرا نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد کشورش به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر علیه اسرائیل از این شورا خارج می شود.

همچنین نیکی هیلی با بیان این که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج می‌شود، این شورا را سازمانی خواند که شایستگی نامش را ندارد.

این مقام آمریکایی در اظهارات بی‌اساس خود بیان کرد: وقتی که شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی تواند به نقض شدید حقوق بشر در ونزوئلا و ایران رسیدگی کند و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یک عضو می‌پذیرد، ارزش اسم خود را از دست می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار