اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان در خصوص کنگره ملی 2هزار شهید خراسان جنوبی برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ عقیلی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه این اجلاسیه  22 مهر و با حضور 6 هزار دانش آموز و هزار معلم خراسان جنوبی در بیرجند برگزار می شود گفت: در خصوص برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید استان 8 اجلاسیه شامل اجلاسیه شهدای نظامی، شهدای خواهر، شهدای دانشگاه، شهدای طلاب و اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی خراسان جنوبی نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: .تکریم و بزرگداشت مقام شهداء و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان از جمله اهداف این اجلاسیه است.
عقیلی گفت: علاوه بر برنامه های اجلاسیه برنامه های جانبی از جمله سرکشی از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی، برگزاری اردوی جهادی در  مدارس، برگزاری صبحگاه به نام شهدا، بیان خاطرات راویان دفاع مقدس در کلاس های مدارس، برگزاری یادواره شهدا، حضور دانش آموزان مدارس در خانواده شهیدانی که مدارس به نام آنها مزین شده است، انجام می شود.
 
 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی  ادامه  داد: دیوار نویسی مدارس به نام و یاد شهدا، برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی به نام شهدا در مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی ( یادبود شهدا )، غبار روبی مزار شهدا، چاپ پنج عنوان کتاب از شهدای دانش آموز و فرهنگی، سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز و فرهنگی، بازدید از نمایشگاه حرم تا حرم و همچنین  چاپ خاطرات شهدا در قالب کتب جیبی از دیگر برنامه هایی است که تا  روز اجلاسیه در استان برگزار می شود.
 
وی از همه ایثارگران، رزمندگان و جانبازان فرهنگی استان دعوت کرد خاطرات خود را برای چاپ کتب جیبی به دبیر خانه کمیته شهدای دانش آموز فرهنگی استان مستقر در اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ارسال کنند. 
 
 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی  در پایان گفت: خراسان جنوبی  ۳۲۴ شهید دانش آموز و ۹۲ شهید معلم دارد.
 
انتهای پیام/ ط آ

 اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی خراسان جنوبی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار